Det finns 14 kommentar/er. Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades. Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten
|
Långdistanstrsafik
Skrivet av Jobbat i flyget 35 år, 2013-09-29 14:40:49
Bara än en gång har det bevisats att det är två helt olika saker att driva long-haul och short-haul flygtrafik. För att man är bra på det ena, så blir man inte bra på det andra. Håller därför med de flesta kommentarerna.
|
|
Diskusonsnivå
Skrivet av gotship, 2013-09-26 20:19:41
Ärligt talat - jag trodde att detta forum skulle diskutera flyg på ett seriöst sätt. Många av inläggen verkar skrivna i affekt - varför.
|
|
@Teknik, ingen BMW utan en problemfylld flygmaskin
Skrivet av Harry, 2013-09-26 05:39:51
Men även en BMW kan gå sönder. Då gäller det för BMW att ge kundservice. Det kan inte lågservicebolagen Norwegian och Ryanair, för det ingår inte i deras upplägg! Att detta nu framgår tydligt är det värsta för Norwegian. Det är skillnad!
|
|
Undvik lågservicebolag som Norwegian och Ryanair
Skrivet av Harry, 2013-09-26 05:34:45
Blir det problem med dem, är det kört för passagerarna. Det blir dyrt att köpa "billigt", precis som att köpa bilar med usel kvalitet, utan service, garantier och försäkringar mm. Det här är ett lågserviceflygbolagsproblem inte ett Boeingproblem.
|
|
Var är medvinds Kjos ??
Skrivet av pierre.homgren, 2013-09-25 17:55:27
Uroligt så lite Hr . Kjos är synlig når det stormer rundt bolaget , han är da den störste medvinds spelaren vi har skådats på länge . usch usch
|
|
Norwegian för små för testverksamhet
Skrivet av Seriös, 2013-09-25 12:17:03
En seriös aktör hade inte satsat all på ett obeprövat flygplan. Välj ett flygplan som bevisat att det fungerar. Större bolag som har fler alternativ (flygplan) kan välja en B787 för att deltaga i uttestningen. Vid problem sätter man in andra flygplan. Norwegian saknar alternativ och erfarenhet.
|
|
Mediabrus
Skrivet av m, 2013-09-25 12:15:43
Att vara först med ett nytt flygplan skapar rubriker och mediabrus, och det har de ju fått och lite till.
|
|
Till Nja
Skrivet av Analytikern, 2013-09-25 12:12:13
Att köpa en BMW är ett dåligt val om du bor i norra Sverige. Du missar med all sannolikhet utrusta den med "Vinterkit" BMW är kända för att vevhusventilationen fryser med risk för motorhaveri. Väljer du i stället en Volvo klara du dig bättre (köp en begagnad 940). Samma sak borde Norwegian gjort köpt ett beprövat flygplan.
|
|
skrota
Skrivet av olleli, 2013-09-25 11:21:22
Jag tyyyyycker folk är så kännsliga, var står det att flygplan måste fungera när man köper dem? Bägge bolagen gör sig till egen utnämnda stjärnor. Redan br Wright flög längre än boeing i ett nykonstruerat flygplan om man räknar provflygtid och kostruktions timmar. Pysar vi knatar bakåt i utvecklingen.
|
|
@ Missnöjd kund
Skrivet av Kondulit, 2013-09-25 11:17:54
Men cry me a river! Om du inte vill ha skit på dig får du väl flyga med något annat bolag.
|
|
Kan vi också få krismöte
Skrivet av Missnöjd kund, 2013-09-25 10:37:38
Alla vi kunder som är missnöjda med Norwegian kan vi också få ett krismöte, eller ska ni fortsätta att kasta skit på oss.
|
|
Teknik
Skrivet av Nja, 2013-09-25 10:27:09
Mycket kan man beskylla ledningen för men teknik på flygplan är nog inte en av dem! Exakt hur förknippar du syretillförsels problem med ledningen? Det är i grund och botten en LH maskin! Om du köper en BMW, är det ditt fel om den går sönder om du tar ut den på E4an i 110km/h?
|
|
Norwegians grundproblem
Skrivet av Analytikern, 2013-09-25 09:59:56
Norwegians problem har två grundorsaker. A) Norwegian saknar erfarenhet av långdistansflygningar och försöker nyttja flygplanen (2 st) till bristningsgränsen. B) Man valde ett nytt obeprövat flygplan. Med ett beprövat flygplan hade man klarat sig bättre.
I grunden består Norwegians problem av dåliga beslut i ledningen.
|
|
Boeing Restaurang
Skrivet av Börje, 2013-09-25 07:44:11
Lunch-customer?
|
|