Det finns 11 kommentar/er. Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades. Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten
|
Anders1,
Skrivet av pf, 2013-10-26 18:50:20
beklager, men den forstår jeg ikke.....mange reisende har behov for connection videre og det er nok mye av årsaker til at SAS fremdeles flyr disse strekninger. Et regionalselskap alene ville raskt prise ut pax, og da ville strekninger neppe ha bært seg økonomisk.
|
|
Anders1,
Skrivet av pf, 2013-10-26 18:49:37
beklager, men den forstår jeg ikke.....mange reisende har behov for connection videre og det er nok mye av årsaker til at SAS fremdeles flyr disse strekninger. Et regionalselskap alene ville raskt prise ut pax, og da ville strekninger neppe ha bært seg økonomisk.
|
|
Fel flygbolag?
Skrivet av Anders1, 2013-10-25 20:12:13
Det naturliga hade väll varit att lägga de tunna linjerna hos ett regionalbolag? Efterfrågan kan dämpas med högre pris och kapacitet tillföras med ytterligare avgångar.
|
|
Kalle Kabin, det er ikke bra å slå sammen
Skrivet av pf, 2013-10-25 16:23:26
to destinasjoner, skaper delay og problem med evnt videre connection samt disp av fly videre.
|
|
självklart
Skrivet av Gullan Purser&flygexpert, 2013-10-25 15:29:26
..skall vi optimera , så den bästa flygplanstypen passar, för oss tjejer i kabinen spelar det ingen roll om vi åker 737 eller 717.... huvudsaken är att vi får behålla våra jobb...
|
|
Undantag
Skrivet av Fungerar inte så här, 2013-10-25 08:05:33
En flygplanstyp på en viss linje och flight ligger schedulerad åtminstone två veckor i förväg. Sena byten förekommer, men endast i undantagsfall och då i så fall mellan versioner av samma tip, t.ex. 737-600, -700 och -800. Annars blir matchning med besättningar omöjlig. Så som artikeln beskriver det fungerar det inte riktigt.
|
|
?
Skrivet av jl, 2013-10-25 07:00:17
sedan senaste vintertidtabell har SAS minskat dagliga flygsäten på Vasa från 1168 till 400 genom att lägga ner linje till Helsingfors och Köpenhamn. Därtill har man lagt ner Stockholms flyget från granorten Karleby -200 säten. Nu har man läget av att en S2000 är överbokad 6 av 8 dagliga flygningar till och från Stockholm till biljettpriser som är högre än till New York. En flex biljett är inte längre fler eftersom det inte finns lediga stolar. Här syns inget alls av vad som står i artikeln.
|
|
hej och hå
Skrivet av fd Trafikpalnerare , 2013-10-24 16:06:52
Att anpassa flottan dag efter dag, detta förutsatt att besättningsplanering och tekniker görs i god ordning. Det låter som givet, men fullt så enkelt är det inte. Anpassning med ett par veckors framförhållning, då blir det nog bra.
|
|
Vilken nyhet!?
Skrivet av Kalle Kabin, 2013-10-24 14:57:34
Detta har flera regional bolag gjort i flera år. Bästa exemplet är nog Danska Sun-Air som flyger åt British Airways och är SAS hatobejkt sedan kartell "skandalen" SAS/Mærsk. De jonglerarar med flygtyper på deras linjer och är inte blyga för att slå ihop tunt belagda avgångar. t.ex. BLL-BMA och AAR-BMA blir till BLL-AAR-BMA på en kärra. Inte undra på att Sun-Air gått med vinst under alla 40 år de existerat. Bra gjort! tycker tydligen också Rickard!
|
|
Thomas, ja selvfølgelig er det smart
Skrivet av pf, 2013-10-24 13:59:27
å ha fly verdt milioner parkert-men med SAS's høye priser så er det vel bare de på bonusreiser som velger det bolaget.
|
|
sas flottans flexibilitet
Skrivet av thomas, 2013-10-24 13:44:54
mycket smart att inte dra omkring stora flygplan att köra halvfullt är svindyrt och inte miljötänk den här möjligheten har ex inte DY det gäller att fylla även om man bara får in 195 sek
|
|