Det finns 6 kommentar/er. Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades. Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten
|
Med detta håller inte på lång sikt
Skrivet av PAX, 2013-10-25 07:51:25
När man går ner djupare i siffrorna, så visar det sig ju att DY endast haft en inkomst på 0,41 NOK (RASK), men utgift på 0,40 NOK (CASK) = 0,01 NOK i vinst per passagerare och kilometer. Det blir 1 öre i vinst, trots 81% kabinfaktor.
Detta kan inte pågå i längden Det ger inget utrymme för konjukturdippar eller stora fluktuationer i bränslepriser.
Blir lite orolig för framtiden ändå.
|
|
Salzkammergutten, ja dette SAS
Skrivet av pf, 2013-10-24 16:38:30
og deres svenske byråkrater.....hvordan skal de egentlig driver en flybutikk? De har nå kranglet ca 6 mnd "om hvem som skal ta renholdet" før overlevering av en LAN Chile A340 til SAS....... Ja, orden og rea skal i være i Sverige, mens Kjos ser muligheter.
|
|
Jeff Albertson, ja var det ikke CEO på Southwest
Skrivet av pf, 2013-10-24 16:35:51
som var fra seg når han "bare" hadde 88 % sardinfaktor-og det på short-haul.......
|
|
Bittra SAS
Skrivet av Saltkammargutten, 2013-10-24 15:34:21
Jag tror Kastrupfolket känner sig hotade. med all rätt!
|
|
Pyramiden
Skrivet av Jeff Albertson, 2013-10-24 14:24:48
Sant det @pf. Dette korthuset er snart nede.. 90% belegg på langdistanse...hvor lenge kan det holde..og ikke har de billige flybilletter heller... hvem fly med DY egentlig???
|
|
Ja, dette pyramidespillet
Skrivet av pf, 2013-10-24 10:54:38
(som mange dumme svensker skriver Norwegian holder på med) kaster av seg.......
|
|