Det finns 14 kommentar/er. Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades. Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten
|
Fulla tankar?
Skrivet av Yxroth, 2014-01-24 23:05:30
Absolut inte! BKK-ARN borde inte kräva mer än 70-75 ton om ens det. Man man kan tanka= 100+ ton Nej - dags att komma med en bättre förklaring!
|
|
Till J.B
Skrivet av Kaptenen, 2014-01-24 21:08:40
Bedrövlig syra in din skitkommentar! Du har förmodligen ingen koll överhuvudtaget smarto! plus att du har extremt liten chans att få jobb på en Dreamliner.
|
|
Inte bra
Skrivet av J.B., 2014-01-22 21:28:34
Det var inget fel på flygplanet. Däremot ett handhavandefel! Befälhavaren hade tankat fullt, vilket är en no-no i varma länder. Men det har dom väl fått lära sig nu.
|
|
Not crossfeed
Skrivet av Reply, 2014-01-21 15:33:22
Fel på Crossfeedvalve/valves kan helt uteslutas. Som alla tekniker och (förhoppningsvis) piloter vet kan man aldrig flytta bränsle mellan tankar via crossfeed valve utan enbart försörja motstående sidas motor gör att jämna ut en fuel inbalance. Men B787 har även ett annat inbyggt system som balanserar bränslet mellan tankarna, men som sagt inte vi crossfeed.
|
|
Ventilfel
Skrivet av Tekniker, 2014-01-21 14:30:50
Det var fel på en ventil så att det crossfeedade. När ventboxen blev full, rann det över. Hade detta hänt i luften hade bränslet pumpats ut. Inte bra.
|
|
Min erfarenhet säger mig att
Skrivet av Olov, 2014-01-21 13:11:08
man har fått planet fyllt av för mycket bränsle som också/eller expanderat av värmen. Det kändes säkert oroligt för passagerare men är ingen fara i sig. Men otur för DY och media hänger på. En sak vet vi, och kanske kan man inte kräva mer, att media ofta har dålig koll på flygtrafik.
|
|
Samma sak varje gång...
Skrivet av Jonte, 2014-01-21 11:25:14
...ett nytt flygplan, ny bil eller uppdatering av operativsystem ser dagens ljus. Gilla läget att människor inte kan bygga nått felfritt från början utan test i fält, särskilt om det är nya teknikgrepp, som ekomonisk prispress och miljötänkande kräver. Slappna av och låt ingenjörerna lösa problem!
|
|
Give-up Longhaul Norwegian
Skrivet av de menne, 2014-01-21 10:22:29
Stop bleeding money and go back to short-haul !!!
|
|
Dreamlinern som är dissad
Skrivet av Lisa, 2014-01-20 15:12:26
Det är Dreamlinern som är dissad!
Det har tydligt visat sig att detta flygplan ej var klart för trafik när det introducerades.
Som passagerare vill man flyga med ett väl beprövat fungerande flygplan.
Att sedan Kjos säger sig har stort förtroende för B787 ger inget förtroende till Kjos.
|
|
Många gillar att dissa Norwegians 787
Skrivet av Fredrik, 2014-01-20 14:19:57
Det var samma med SAS DH4:or. Media fick SAS att ta dom ur trafik. Ett utmärkt och snabbt plan som är perfekt för tex Nordisk trafik, Så hold your horses och låt oss inte kasta skit på kollegor i andra bolag. Istället känner vi sympati och kollegial samhörighet tycker jag.
|
|
Besättningen bad passagerare att radera bilder.
Skrivet av Passagerare, 2014-01-20 13:14:46
Rättelse.
|
|
Besättningen passagerare radera bilder!
Skrivet av Passagerare, 2014-01-20 13:13:41
DET är anmärkningsvärt och väldigt korkat.
http://www.nordlys.no/nyheter/article7113814.ece
|
|
Normalt?
Skrivet av Kaj, 2014-01-20 13:08:10
På Arlanda gjordes 208846 starter och landningar under 2012. Man hade två tillfällen av bränsledumpning under samma år. Både skedde på relativt hög höjd över Östersjön.
|
|
Normalt att dumpa bränsle?
Skrivet av Kapten Crook, 2014-01-20 12:37:48
Är fuel-dump en normal procedur?
|
|