Det finns 11 kommentar/er. Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades. Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten
|
Hörsägen?
Skrivet av HAP, 2014-02-04 10:39:30
Ny i flygvärlden men redan färgad av Swedavias sätt att göra allt för att stoppa allmänflyg. Hur många småföretag i Bromma fpl har problem med den stora jätten Swedavia? Vad jag har förstått så finns det en dold agenda att omöjliggöra för dessa små men viktiga bolag att verka på Bromma Fpl, tankning, uppställning, hovring för hkp! Någon mer som känner igen detta? Norrtäljes lilla flpl verkar vara dit många flyr SAS tex
|
|
Bromma och Arlanda bör inte konkurrera
Skrivet av Joakim, 2014-02-04 09:15:23
För den som missat repliken på Klas Nilssons svammel:
http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/bromma-och-arlanda-bor-inte-konkurrera_8956474.svd
Arne Karyd har förstått, den växande opinionen likaså, när gör Swedavia oss sällskap?
|
|
Träd
Skrivet av Sven, 2014-02-02 19:40:44
För er som tror att det kommer bli tystare på Bromma - ni är så lurade av Swedavia. Bara det faktumet att man planerar att hugga ner en stor mängd träd som just nu skärmar av omkringliggande områden talar sitt tydliga språk.
|
|
Helt rätt!
Skrivet av Norrlänning, 2014-02-02 13:29:52
Bromma behövs och ska självklart utvecklas. Låt Miljöpartisterna och sossarna blicka bakåt så blickar vi övriga framåt. Mycket bra arbete har gjorts för att minska klimat och bullerpåverkan. Lika mycket och mer finns att göra. Heja!!!
|
|
Avveckling
Skrivet av Mårten, 2014-02-01 15:56:45
Bromma styrs och av en sammanblandning av allianspolitiker, näringsliv, riskkapitalister (ägaren till Malmö Aviation). Efter valet blir det sannolikt rödgrönt styre både i kommun och riksdag. Jag tror att arrendeavtalet blir tidplan för brommas avveckling under en 10-15 årsperiod. Först flyttar det tunga flyget till Arlanda, infrastruktur byggs ut, Skavsta blir komplement till Arlanda. Allmänflyget blir det sista som flyttar.
|
|
Jaha
Skrivet av Besviken yrkes/privatpilot, 2014-01-31 19:14:49
Klas är kommunikationschef på Swedavia. Således skriver han sådant blaj som ligger i linje med de beslut som tagits över hans huvud. Tyvärr finns inget intresse hos Swedavia att tillgodose det behov som icke kommersiell flygtrafik med låg betalningsförmåga har i sin huvudstad. Det är ett beklämmande missbruk av vår infrastruktur byggd med skattemedel.
|
|
Jo tjena
Skrivet av Daniel, 2014-01-31 14:40:10
Klas Nilsson skriver att det finns ett stort stöd för Bromma Flygplats. Vilken planet lever han på? Med den inriktning swedavia valt för bromma så börjar opinonen vända och kommer leda till att bromma avvecklas i närtid. Det stöd som bromma har det är från statshus moderaterna och stockholms handelskammare.
|
|
Varför finns Swedavia?
Skrivet av Bulten i Bo, 2014-01-31 12:13:38
Nu när staten har gjort sej av med alla småflygplatser så är det bara att sälja av resten. Swedavia har inget existensberättigande.
|
|
Lägg ner BMA!
Skrivet av Kenth, 2014-01-31 11:30:18
Flytta hela trafiken till Arlanda i syfte att förstärka ARN.s navfunktion. Anledningen till att CPH är så stark borde vara frånvaron av starka mindre flygplatser, även om kanske MMX kan kvalificera sig som en sådan.
|
|
Allmänflyg inte ett grunduppdrag?
Skrivet av Jens, 2014-01-31 11:22:54
Vad hindrar att Swedavia även ställer upp på allmänflygets intressen? Platsbrist är ingen giltig anledning. Man bör i ett statligt bolag förväntas förstå hur flygbranschen fungerar, och då kan inte allmänflyget viftas bort som något slags särintresse. Alla aktörer måste ta ansvar för hela systemet, och där ingår allmänflyget. Precis som att privatbilismen är en självklar del i vårt vägsystem.
|
|
Bromma
Skrivet av Torbjörn, 2014-01-31 10:08:03
Bra skrivet Klas. Bromma flygplats är viktigt för Sverige!
|
|