Det finns 11 kommentar/er. Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades. Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten
|
Några betalar, men inte många andra.
Skrivet av Persson, 2014-03-30 17:51:39
Den skandinav som jobbat på Norwegian i en massa år, betalar skatt. Men definitivt inte thailändsk billigcrew eller spansk kabinbesättning.
Man får tre spanska flygvärdinnor till priset av en norsk, så det är inte konstigt att "kreative" Kjos helst anställer sådana. Inget hindrar sedan att de flyger runt lite i Norge.
|
|
Fo
Skrivet av Patrik, 2014-03-30 15:52:33
En ny styrman på SAS har 148kr/h så sluta skyll på oss och börja betala skatt istället. Det för jag!
|
|
Skatt
Skrivet av Undrande, 2014-03-30 13:15:44
Om du betalar en månadslön i skatt varje månad, vad lever du då på?
|
|
Skatta mer
Skrivet av Perssons pack, 2014-03-30 12:37:42
Till alla som säkert vet.
Under alla år jag arbetat åt Norwegian kan jag intyga att jag betalar, och har betalt, ca en månadslön i skatt varje månad.
Är det för att finansiera SAS omstrukturering och betala konsulter och direktörer fina pengar som man kan trolla bort genom lite bolag i Luxemburg?
|
|
Okunskapen och avundsjukan har talat...
Skrivet av Nja, 2014-03-29 17:04:29
Pilotlönerna står för 5% av SAS kostnader. Ingen pilot på SAS tjänar 100 tkr i månaden. Så var det möjligen under glansdagarna för 20 år sedan, definitivt inte nu. SAS anställda är skattebetalarna för Er som inte tänker hela vägen. Vill man istället sponsra flygföretag som konkurrerar genom social dumpning skall man åka med Ryanair och Norwegian.
|
|
Okunskapen och avundsjukan har talat...
Skrivet av Nja, 2014-03-29 17:04:25
Pilotlönerna står för 5% av SAS kostnader. Ingen pilot på SAS tjänar 100 tkr i månaden. Så var det möjligen under glansdagarna för 20 år sedan, definitivt inte nu. SAS anställda är skattebetalarna för Er som inte tänker hela vägen. Vill man istället sponsra flygföretag som konkurrerar genom social dumpning skall man åka med Ryanair och Norwegian.
|
|
Lönsamhet hur enkelst som helst
Skrivet av 2000 talet, 2014-03-29 00:30:03
Avskeda alla och återanställ dom med 60% av lönen, som andra bolag bla Austrian gjort, usch så obehagligt, nej vi låter skattebetalarna betala istället! Tillbaka med Champagnen ombord, det tar vi också på skatten!
|
|
Alitalia 2
Skrivet av Skattebetalare, 2014-03-28 22:56:51
Norwegian är ingen konkurrent till SAS dom betalar vi inte på skatten, SAS har inga konkurrenter mer än Alitalia! Eftersom vi betalar skatt till SAS har dom inga andra konkurrenter, vi betalar till "deras" nya flygplan sägs det men det går till pilotlönerna. Så i konkurrens med sjukvård, skola, invandring betalar låginkomsttagare skatt till ett bolag även kallat "konsum" där piloterna har mer än 100000 per mån, det kallas för demokrati!
|
|
Skylla på DY?
Skrivet av Frippe, 2014-03-28 09:13:39
Bulten i bo pratar om att skylla ifrån sig vad det gäller att "försämra" servicen. Vad menar han då? Är det en försämring att ta betalt för tjänster/varor? Då är ju DY absolut det sämsta då man måste betala för allt där!
|
|
Ägare
Skrivet av Jan C, 2014-03-28 08:58:38
Självklart tycker Rikard att ha 3 stater som ägare inte är något problem. Det är bara att mjölka skattepengar för nyemissioner eller att vara garant för nya lånelöften. Skulle dessa 3 länder tveka att sätta in mer pengar så får man hota om nedläggning och arbetslöshet mm
|
|
Skyll inte på Norwegian.
Skrivet av Bulten i Bo, 2014-03-28 08:48:27
Det är klart att man försöker att skylla på Norwegian så att man kan försämra servicen. SAS anser sej tydligen besegrade av Lufthansa och KLM. Man blir inte långlivade om man ska leka i samma division som Norwegian och Ryanair.
|
|