Det finns 13 kommentar/er. Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades. Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten
|
TS snart arbetslösa...
Skrivet av Anders, 2014-05-17 10:41:26
TS gör sig själva arbetslösa eftersom de vill straffa bort alla svenska bolag med höjda avgifter.
Det jag undrar över är om de är själva medvetna över vad de gör…
Titta på danskarna, de vill främja den egna industrin, flyg eller grisuppfödning spelar ingen roll, de ser till att ha de lägsta avgifterna och de lättaste kraven så det blir billigare att producera.
|
|
TS och näringsdepartementet/regeringen
Skrivet av Alias, 2014-05-17 01:27:05
De jobbar mot Svenskt flygindustri. Passageraravgiften på 9kr/pax har sänkts (målet är att ta bort den helt) och istället har man höjt avgifter för tillståndshavare i Sverige. Generaldirektören på TS har varit drivande ivrigt påhejad av alliansregeringen.
|
|
Astra Zeneca
Skrivet av Dr.Watson, 2014-05-16 11:30:26
Skulle vara fantastiskt om Svenska regeringen kunde stötta svensk flygindustri precis som man gör med läkemedelsindustrin, men av det ser vi intet!
|
|
Muppar/TS
Skrivet av SAFA, 2014-05-16 09:27:00
Nej. Man koncentrerar sig på att kontrollera de Svenska bolagen i detalj. I sak är det bra men där finns mer att hitta hos en del av de gästande bolagen.
|
|
SAFA
Skrivet av Anders, 2014-05-16 08:34:27
En av uppgifterna TS har är att göra SAFA inspektioner av utländska flygplan i Sverige. Jag är tekniker och jobbar med ej svensk reggade kärror i Sverige, har aldrig sett eller hört talas om någon som har varit med när TS har gjort en SAFA.
Skulle TS göra en SAFA inspektion varje dag på Avies och tvinga dem till förbättringar så skulle snart Svenska flygbolag kunna konkurrera med dem!
|
|
Leva i Europa
Skrivet av Naboo, 2014-05-15 22:38:50
I motsats till folktron i Sverige så har Transportstyrelsen inget ansvar för de utländska AOC:er som opererar Sverige typ Ryan Norwegian etc. Missköter sig utländska AOC:er får man kontakta respektive lands myndighet.
|
|
TS tandlöst
Skrivet av Kjell, 2014-05-15 20:11:54
Ni som tror att TS klarar av att styra upp hur det ser ut på den svenska flygmarkaden; Tänkt om! Dom har inga möjligheter och är helt tandlösa. Våra myndigheter är inte anpassade för girig råkapitalism där man inte följer regler eller drar sig för att skarva med sanningen.
|
|
Marknaden
Skrivet av Passagerarna, 2014-05-15 19:59:26
Oj vilket SAS färgat inlägg... Tänk lite på marknaden. Så länge svenska intressen styrde gick flyget via CPH. Nu går det nonstop.
|
|
Gammal skåpmat
Skrivet av Avreglerat, 2014-05-15 19:56:40
Inriktningen bör vara vad som är bra för passagerarna och inte vad som är bra för svensk flygindustri. SAS har i alla år misshandlat det svenska flyget genom feed till CPH. Nu har vi mindre svensk än någonsin men mer nonstopflyg än någonsin från Sverige. Slutsatsen är att det inte spelar någon roll om flyget är svenskt så länge det tillgodoser svensk flygmarknad.
Och visst förbjud Avies eftersom de är osäkra. Men det är Transportstyrelsens uppgift,
|
|
Ägaren?
Skrivet av Calle, 2014-05-15 16:39:13
Hur menar du? Ägs Avies av svenska staten???
|
|
Feg moderator eller är det du Lars B?
Skrivet av A321, 2014-05-15 13:07:15
Det är ju förvisso en arbetstagaresajt men är du så feg Lars B att du måste ta bort inlägg när man har en annan åsikt! Patetiskt! Jag tror säkert att du moderator tror att det är bra att kväsa allt motstånd mot giriga flygbolag men det får motsatt verkan, tro mig! Lars B är en populistisk nyliberal som har svårt att dölja sitt förakt för arbetstagarna tycker du man ska lyssna till...?! Nej tack!
|
|
Klokt skrivet!
Skrivet av CH, 2014-05-15 12:53:40
Synd bara att Lars utmärkta analys inte når ut till dem som är måltavlan. Försök att få den publicerad i t ex DN som ett debattinlägg.
|
|
Det är dags!
Skrivet av Anders, 2014-05-15 09:33:15
Mycket bra skrivet!!! Det är dags att alla får upp ögonen för svensk inrikes flyg. Sänk AOC och Part 145 avgifterna eller varför inte ta bort dem och lägga det på passagerar avgifterna som i Danmark?
Flygbolagen i Danmark är konkurrens kraftiga på grund av detta.
|
|