Det finns 12 kommentar/er. Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades. Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten
|
Norwegian klarar inte att konkurrera!
Skrivet av CB, 2014-11-25 22:25:59
De måste använda tvivelaktiga metoder, vilket ogillas:
http://e24.no/boers-og-finans/norwegian-air-shuttle/kongressmedlemmer-gaar-mot-norwegians-usa-droem/23343221
|
|
Fusk-Kjos!
Skrivet av Harry, 2014-11-25 10:19:08
http://youtu.be/IJCjHS0KQdc
|
|
Vad är problemet?
Skrivet av Linkan, 2014-11-23 16:47:02
Norwegian har samma rätt som FinnAir, Lufthansa, LOT, SAS medfler att flyga till och från USA.
Vad kan då syftet med ett AOC på Irland vara? Norwegian har inga planer på att flyga till eller från Irland.
Klart att ett sådant upplägg skapar funderingar om vad som är ändamålet. DY har redan nu rätt att flyga på USA.
Ljusskygga anledningar det är vad det är. Det är vad DOT upptäckt och därför tvekar man. Varför ge ett nytt tillstånd till en koncern som redan har ett tillstånd?
|
|
Sverige
Skrivet av Nicke, 2014-11-21 22:15:09
Problemet är att Sverige valde att inte gå med cape town konventionen vilket gör att NAI inte finansiera sina maskiner med exportavtal. (Enkelt förklarat) om Sverige skulle skaffa det så är det ett alternativ. Tror dock inte SAS är så sugna på NAI på ARN...
|
|
Billigcrew för 3000kr/månaden.
Skrivet av Harry, 2014-11-21 18:34:23
Rena fullträffen för Kjos! Se här:
http://instagram.com/p/vlqEHZyF9T/
|
|
Svenson
Skrivet av GM, 2014-11-21 16:22:25
Jag har gjort mig upp en mening! Störa mig inte med nya argumenter!
|
|
Norsken
Skrivet av Pax, 2014-11-21 16:15:31
Ja DY har ju dessvärre gått i kk, så vi kan flyga med dem tills 1/1/15. :(
|
|
@PF
Skrivet av Joo, 2014-11-21 13:27:23
Skitsnack! Om det är "EU-rättigheterna" man vill åt kan man väl lägga AOC:t i Sverige, Danmark, UK eller något annat land NAI ska flyga ifrån. NAI har valt Irland eftersom de har en flat inställning till social dumping, skattesmitning m.m. tack vare Michael O'Leary. Öppna ögonen!
|
|
@ Ubbe
Skrivet av PF, 2014-11-21 13:04:38
Korrekt att Norge inte är med i EU, men de (och Island) är sedan några år fullvärdiga medlemmar av Openskiesavtalet mot USA.
NAS har idag rättigheter att flyga till USA som de vill, varför alla Dreamliners opererar under detta AOC. Och så kan det förbli, bara byta registrering på planen på sikt.
Vad Norwegian med NAI-AOC:t vill uppnå är dock något helt annat. Det är de trafikala rättigheterna EU har med Asier, och exempelvis overfly permit över Ryssland.
|
|
Skit i EU
Skrivet av Ubbe, 2014-11-21 11:00:44
Vem bryr sig om EU? Norge är ej med i EU och det är det som är poängen att dom försöker att kringgå regler, utnyttja systemet för att fortsätta med sin dumpning av anställningsvillkor och trygghet.
|
|
Citerar verklig nyhet
Skrivet av Qatar, 2014-11-21 10:16:39
Eff 30MAR15 Doha – Stockholm Increase from 7 to 10 weekly QR169 DOH0130 – 0650ARN 788 236 QR167 DOH0825 – 1345ARN 788 x236 QR171 DOH1325 – 1850ARN 332 146
QR170 ARN1120 – 1810DOH 788 236 QR168 ARN1605 – 2255DOH 788 x236 QR172 ARN2225 – 0510+1DOH 332 146
|
|
Openskies
Skrivet av EU, 2014-11-21 10:03:50
EU har ett Openskiesavtal med USA. Att DOT inte handlägger tillståndsärendet i rimlig tid har fått EU att ilskna till.
|
|