Det finns 17 kommentar/er. Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades. Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten
|
SAS-Seoul
Skrivet av Anonym, 2015-01-26 20:59:20
SAS borde starta en flyglinje Stockholm-Seoul! :)
|
|
Dumma i huv'et
Skrivet av Oja, 2015-01-24 19:15:31
Finnarna och deras Finnair fattade galoppen för dryg 10-talet år sedan, medan "Die dumme Schwede" helt satt i händerna på danskjävlarna (citat Ernst-Hugo Järegård) och lät allting hända.Nu har marknaden försvunnit från "Dum-SAS" till intelligenta Finnair och andra smarta bolag, som fattat att Cph är inte är världens nav.Inte ens till Tokyo, Seoul, Osaka, Singapore m.fl ställen kan man resa utan flygplansbyten från Skandinaviens Huvudstad. Så varför detta epitet?
|
|
Varför inte en ny kontinent?
Skrivet av Leonardo , 2015-01-24 05:28:03
Varför inte satsa på en ny kontinent, än bara nordamerika och Asien. Vet att en linje mellan Skandinavien - sydamerikanska skulle båda ha en efterfrågan inom näringslivet och turismen/anhörighets visit.
Mina linjer som jag har effekt är:
Köpenhamn/Stockholm/Oslo - Sao Paulo Köpenhamn/Oslo - Lagos
Också en säsongs linje till någon exotisk destination. Köpenhamn /Stockholm - Denpasar Oslo/Köpenhamn - någon karibisk destination
|
|
Og den kan
Skrivet av pf, 2015-01-23 22:25:56
bookes hvor ?
Mulig SAS-ledelsen har fått en aha-opplvelse ?
|
|
Besserwissern pf
Skrivet av @pf, 2015-01-23 17:54:03
Lägg ner. Du är för tröttsam. Nu har SAS annonserat att man startar Stockholm-Hong Kong ok!
|
|
SAS kan ikke trafikere
Skrivet av pf, 2015-01-23 12:17:29
HKG med en ekstra maskin 4-5 ggr per uke uten at det går utover ORD og/eller EWR fra ARN.
Mitt tips er at HKG-ruten startes fra CPH.
|
|
max 5000 kr t&r
Skrivet av Cristoffer, 2015-01-23 11:02:10
Jag kan flyga med Emirates eller Qatar (i sammarbete med Cathay) för under 5000 kr från Arn med en bensträckare på vägen. Sas kommer aldrig slå det till HKG.
|
|
Framtid?
Skrivet av Gaggigt, 2015-01-23 08:03:32
Mycket präktiga minnen från monopoltiden, har inget att göra med om dom eventuellt är ett alternativ idag
|
|
Svagt
Skrivet av Historia, 2015-01-22 22:48:47
Historien bevisar att Sas inte är konkurrenskraftig och inte kan hålla sig kvar i marknaden när riktiga bolag stiger in. Dumt att påminna klienterna om det.
|
|
Till Buddha
Skrivet av Arne, 2015-01-22 17:53:32
Nej, det var det inte.
Men jag kan tillägga att jag pratade med Eric som är GM på Rembrandt i BKK i måndags och enligt honom har SAS inte förhandlat att komma "tillbaka" på hans hotell.....
|
|
Bangkok
Skrivet av Buddha, 2015-01-22 17:35:20
Arne var det svar på min fråga?
|
|
Tony, glømde vi
Skrivet av pf, 2015-01-22 16:13:35
Jakarta ?
|
|
Tja...
Skrivet av Arne, 2015-01-22 14:24:20
I en intervju med Cathay VD för en tid sedan kommer de börja flyga till CPH när får sina A350, vilket de skall få 2016.
|
|
Asien
Skrivet av Tony, 2015-01-22 13:59:46
Sas flög till många fler destinationer. Karachi, Calcutta, Kuala Lumpur, Manilla Teheran, Abadan (med DC9), Bagdad, Dehli ,Amman Jeddha, etc, etc.
|
|
History means nothing!
Skrivet av Not pf, 2015-01-22 13:13:50
De flesta pax struntar i historien. SK kan inte mjölka den tråden.
Business Pax will ha bra comfort/connection/prisvärdhet.
Ekonomipax will ha bästa pris.
|
|
Bangkok
Skrivet av Buddha, 2015-01-22 11:53:18
Kommer SAS att återuppta linjen till Bangkok?
|
|
Historisk sett
Skrivet av pf, 2015-01-22 09:44:50
har SAS vel hatt linjer til destinasjoner som Manila, Kuwait City, Calcutta, Bombay, Teheran og en stad til i Iran, Basra(fuelstopp). Dette på lengre ruter. "Short-haul" vel også Damascus, Beirut og jeg tror Bagdad.
|
|