Det finns 14 kommentar/er. Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades. Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten
|
Norwegian long haul
Skrivet av Klasse, 2015-01-28 13:14:29
Jag tror på att vi kommer få se Norwegians Dreamliners på Landvetter inom snar framtid!
|
|
Satsa på flygtåg och ännu fler destinationer
Skrivet av Gbg, 2015-01-27 21:45:04
Satsa nu på ett tåg till Landvetter! Flygbussarna stannar bara på begränsade platser mitt i stan. Ett tåg är billigare och går oftare och kan betalas med bussarnas vanliga kort. (Jag vet att järnväg är på G). Många stora turistorter saknas från Landvetter på enbart flyg(ej charter.) Norwegian kan satsa på Split, Venedig och Prag. Jönköping kan få Wizzairs gamla Jugoslavien om de vill, endast Budapest och Gdansk är intressant med Wizzair.)
|
|
Det är ju bara för att Säve har lags ner.
Skrivet av Kenneth, 2015-01-27 15:18:56
Det är väl inget att truimfera över, det är ju inte så att regionen blomstrar och att det kommer nya resenärer. Sen är det en regionalflygplats inte en flygplats av en stad. Större turistorter i medelhavet har ju större och bättre än Sunkvetter..
|
|
Verklig anledning till nedlägning av Säve
Skrivet av Janne Österwall / EastAir, 2015-01-27 09:36:12
Ja här ser vi nu då den verkliga anledningen till att Swedavia vill stänga ned Säve. Jävla rävspel de ägnar sig åt.
|
|
Skandinavien
Skrivet av Jason, 2015-01-27 00:21:46
Finland ingår inte i Skandinavien
|
|
Hmmm…..
Skrivet av Kalle Kalkyl, 2015-01-26 23:12:03
Varför räknas inte Finland in bland de skandinaviska länderna? HEL är ju klar Norden 4:a med sina 15.9 milj pax.
|
|
svar till CE
Skrivet av hj , 2015-01-26 20:04:44
Det står i texten att det flyger lite mer en 120000 till New York om året vilket är ca 330 personer dagligen. Så passagerar-underlag finns. En anledning som jag hört är att landvetter inte är en transitflygplats.
|
|
Hur?
Skrivet av Ce, 2015-01-26 15:59:06
Swedavia med flera är så sköna. Man uttrycker att man har "en önskan" om att få en New York linje. Men man har ingen aning om hur man ska komma dit.
Om en NY-linje var lönsam skulle något flygbolag redan trafikera sträckan. Börja där någonstans och arbeta utifrån det.
|
|
Svar Ruben.
Skrivet av Herr E.K Planka., 2015-01-26 12:52:02
Andelen stockholmare och oslobor på CPH är runt 3 milj.
|
|
Konstjord andning.
Skrivet av Ruben, 2015-01-26 11:07:38
Hur många passagerare hade "stora" Köpenhamn haft om inte all SAS-trafik från Stockholm och Oslo tvingades gå via Köpenhamn???
|
|
Landvetter!
Skrivet av Anonym, 2015-01-26 09:06:44
Det var jättebra att gbg city airport lades ner & allt flygtrafik flyttades över till Landvetter! För gbg behöver bara ha 1 storflygplats! Nu kan gbg äntligen koncentrera alla investeringar m.m på enbart Landvetter .
|
|
Konkurrens?
Skrivet av Dr.Watson, 2015-01-26 08:29:26
Sverige oligopolens förlovade land
|
|
Äntligen lite fart på Landvetter
Skrivet av Sveriges framsida, 2015-01-26 08:22:36
Det har känts som om det stått stilla i många år, men nu verkar det vara full fart framåt med många nya linjer och stora utbyggndsplaner. Att gå om Bergen verkar ju inte alltför svårt.
|
|
Så "passande" att Göteborg City läggs ner..
Skrivet av TR, 2015-01-26 08:15:58
Detta luktar illa..
|
|