Det finns 14 kommentar/er. Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades. Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten
|
Efterfrågan bestämmer priset Ture.
Skrivet av CB, 2015-07-06 18:52:40
Hög efterfrågan betyder högt pris och de sista biljetterna är riktigt dyra på en nästan slutsåld flygmaskin.
|
|
Mer pengar
Skrivet av Ture, 2015-07-06 15:42:42
I alla år har SAS sugit ut 4-10'sek CPH-pax (C-klass i synnerhet) att det skall kosta mer att flyga direkt..... Med ARN-HKG kommer fortfarande pris strategin att CPH skall betala den som betalar mest...... LH/CX är väldigt nära med deras Firstclass (limited) att konkurrera med SAS till CPH-HKG...
|
|
@långbänken
Skrivet av Saltkammargutten, 2015-07-06 11:43:55
CPHs strategiska roll håller på att vattnas ut med mindre behov att mata till. Trafiken från Stockholm har minskat från CPH. Sedan ser det t som att ARN och OSL kommer att få US Preclearance något som varken CPH eller HEL kommer att få i denna vevan. CPH är viktigt absolut. Men dess strategiska roll är mindre viktigt. Ska Norden utvecklas måste vi ha fler än en storflygplats annars reducerar vi ner oss helt i onödan.
|
|
Svar: Långbänken.
Skrivet av Henning., 2015-07-04 21:01:16
Hej. Känner du till organisationen Connect Sweden? Gå in på deras hemsida och titta. Ha det:-)
|
|
Hur kommer Nordens största land med?
Skrivet av Långbänken, 2015-07-04 09:02:07
"Den skandinaviska marknaden efterfrågar", säger SAS-chefen. Sverige är det största landet med en mycket stor högteknologisk exportindustri. Varför flyger då inte SAS där den ojämförligt största marknaden finns? Svaret är enkelt:I Danmark finns viljan bland politiker, myndigheter, näringsliv och organisationer att Kastrup ska förbli skandinaviens långlinjenav. Vad säger svenskt näringsliv ? Tyvärr kommer nog Arlanda till största delen att förbli en matarflygplats till Kastrup.
|
|
EBG (og andre)
Skrivet av pf, 2015-07-02 13:33:12
ikke overfokuser på Interkont. Det er fremdeles Norden og Europa-trafikken som vil forbli "Bread and butter" for SAS. Interkont er "bare" en liten prosent av avgangene per dag.
|
|
Överlägsen produkt.
Skrivet av EBG, 2015-07-02 10:46:49
Med den nya långlinjeinteriören är SAS bäst och modernast i Europa. SAS är ett av två flygbolag i världen som har den, Quantas är det andra bolaget. WiFi fungerar utmärkt, jag har testat.
För ekonomiklassresande har SAS en helt annan produkt än Norwegian, eftersom SAS bokar om passagerarna till andra flygbolag vid problem. Även till konkurrenter i andra allianser om det behövs.
SAS tar ett jättekliv framåt nu. Väldigt bra för passagerarna!
|
|
Asien
Skrivet av Saltkammargutten, 2015-07-02 10:34:15
SK måste expandera samt erbjuda fler avgångar per vecka som de gör nu. AA/BA kör nära 30 avgångar per dag mellan London och New York. Så det finns hugade spekulanter på våra resenärer, både affärs och leisure.
|
|
Optioner
Skrivet av SK, 2015-07-02 10:22:29
SAS borde köpa fler A330E (ej NEO) då dessa kan fås snabbt och till bra pris. Även utnyttja samtliga 6 optioner på A350 omgående. De fick ju A330E samt A350 till 50% rabatt! :-D
|
|
SK Nya
Skrivet av Cheesecake Farnerud, 2015-07-02 09:50:58
Ett hälsotecken helt klart. SAS kanske är små på den globala marknaden men viktiga på vår skandinaviska marknad. Stockholm Hong Kong på väg till hösten och det verkar som de tre huvudstäderna kan få ytterligare destinationer. Norwegian i all sin ära men när det strular så är DY dessvärre svårare att ha att göra med.
|
|
A330neo
Skrivet av Mr €, 2015-07-02 09:44:26
Airbus har börjat sälja efterföljaren till A330-200 och -300 som A330-800 och -900. De går under namnet A330neo och har nya RR Trent7000 motorer, mycket lika de nya RR Trent1000 TEN som först kommer i 787-10 Dreamliner. Många andra bolag köper 787-9 för dessa rutter men behöver man inte dess extra räckvidd eller vänta på leverans så kan A330-900 vara ett billigare alternativ som man kan få snabbare.
|
|
330 -800 o 900
Skrivet av SAS 1, 2015-07-02 09:37:41
visste inget att att Airbus har ett flyg som heter A330 800/900 ... Skulle det passa SAS ? Du kanske tänkte på 350-800/900 ?
|
|
SAS gör rätt
Skrivet av Frank, 2015-07-02 09:24:44
SAS måste expandera på långdistans och nuvarande beställningar hos Airbus bör kompletteras med A330-800/900 som passar SAS perfekt.
|
|
Sa jag något?????
Skrivet av FlygExpert, 2015-07-02 09:08:34
Sa jag möjligen någinting som många tvivlade och kastade skit på under denna artikel??????? Artikeln: http://www.flygtorget.se/Aktuellt/Artikel/?Id=11065#DebateAnchor
|
|