Det finns 7 kommentar/er. Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades. Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten
|
Re: Kulan
Skrivet av Kalle, 2015-08-27 16:14:46
Då lokalmedia i Östergötland inte har lyft den frågan, vilket de har en förmåga att vara väldigt duktiga på samt att ingen av flygplatserna har vid starten av KLM, SAS eller FlyBe gått ut med information om att näringsliv eller det offentliga upphandlar trafiken.
Sen är det ju en definitionsfråga att säga gratis då båda flygplatsbolagen går back med runt 10 miljoner per år men det är ju legio gällande infrastuktur.
Är det någonstans jag har missat att kolla som talar emot min tes?
|
|
Fråga till Kalle
Skrivet av Kulan, 2015-08-27 14:54:05
Undrar förstås då om du besitter kunskap om att typ Linköping osv har sin trafik gratis?
|
|
Snabbt slut
Skrivet av Medem Förrutt, 2015-08-26 23:28:25
Tyvärr. Herr Palmér lovade mycket och höll tunt i Växjö. Dröjer inte många veckor innan det flygplanet behövs någon annanstans än i Örebro.
|
|
Svar till kalle
Skrivet av Östgöte, 2015-08-26 21:38:15
Lite lustigt. I Linköpings fall så har de ju ganska bra passagerar siffror och hyfsat mycket business resnärer tack vare Saab. I Norrköpings fall så har de ju bara Helsingfors numera. Den linjen känns som att den borde gå back, men den finns kvar. (Ofta går maskinerna med typ 15-30 st till Helsingfors är min uppfattning.)
|
|
Även Borlänge
Skrivet av Johan, 2015-08-26 12:13:10
Om man väljer att flyga vidare till Borlänge likt den linjen som kör från Malmö gör skulle passagerarunderlaget växa ganska betydande...
|
|
Varför
Skrivet av Kalle, 2015-08-26 10:07:26
Hur kommer det sig att vissa regionala flygplatser måste betala för trafik när vissa, typ Linköping och Norrköping har sin gratis?
|
|
Modernt flygpan, få flygtimmar..
Skrivet av Frågande, 2015-08-26 09:51:35
Hur hög blir timkostnaden om flygplanet bara flyger i snitt 20 timmar per vecka?
|
|