Det finns 8 kommentar/er. Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades. Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten
|
NAS vs. NAI och USA
Skrivet av Mr €, 2015-10-02 15:11:19
Nog inga problem om Norwegian Air Shuttle flyger 737 och sedan 737MAX Irland-USA med sitt Svensk/Danska AOC med personal anställd i de länderna och kan lägga till Irländare. Väljer de att försöka med NAI är det nog tvärstopp, väljer de Norska NAS med inhyrd personal på dispens från Norska regeringen är det tveksamt, men USA tillåter ju NLH att flyga till USA med "Dispans personal".
|
|
Följ reglerna
Skrivet av Dy, 2015-09-29 18:52:09
Följ reglera, dvs anställ personalen så är tillståndet klart. Vad är det Kjosen inte förstår?
|
|
Alla måste göra detta om Norwegian får ok.
Skrivet av Kalle, 2015-09-29 12:28:55
Fritt fram för billigcrew utan europeiskt arbetstillstånd osv. Good bye till tusentals europeiska arbetsplatser. Precis vad som behövs!
|
|
Olika öar och länder
Skrivet av Paprikatåget, 2015-09-29 10:34:36
Hur kan en flygning från irländska Cork till Barcelona vara "en del i expansionen i Storbritannien"? Så står det i sista stycket. Många irländare skulle nog bli rejält förbannade över den formuleringen...
|
|
Konsekvensen
Skrivet av Trötter, 2015-09-29 10:22:55
blir att släpper DOT igenom detta slutar det med att alla ska flyga på samma standard. Finns inget att vinna på detta för Kjos. Bara prestige.
|
|
@J.B.
Skrivet av Pilot, 2015-09-29 09:56:57
På vilka grunder skulle det vara olämpligt? Idag flyger man till Dubai och Grand Canaria med 737.
|
|
Re J.B.
Skrivet av Linkan, 2015-09-29 09:28:24
Norwegian har omorganiserats. Idag är den största crewbasen i LGW, där de flesta piloter och kabinpersonal är anställda. Utöver dem är det mest amerikanska cabin crew och några få thai. Norwegian satsar med rutter från Irland.
Nu är alla argument amerikanarna hade mot Norwegian obsoleta. Nu tvingas de antingen att ge dem tillstånden, eller erkänna att det hela tiden handlade om något annat - att de var rädda för konkurrensen.
|
|
Press? Knappast!
Skrivet av J.B., 2015-09-29 08:36:42
"De nya planerna ökar trycket på de amerikanska myndigheterna."
Hmm, tryck till vadå? NLH behöver bara följa DOT:s regler så får de sitt trafiktillstånd på normal handläggningstid.
Dessutom kan man vidare ifrågasätta lämpligheten i att flyga långlinjer med ett kort/medeldistans-flygplan. SAS-debaclet flögs med en specialutrustad lättviktsversion av 73:an med starkt reducerad betalande last, men med en -800?
|
|