Det finns 12 kommentar/er. Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades. Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten
|
Re. Observer
Skrivet av Kent K, 2015-10-06 00:37:30
Stockholms politiska betydelse är helt obefintlig med nuvarande pajas regering
|
|
A340 på kort distans med frakt
Skrivet av Flyg, 2015-10-03 22:53:50
Föresten vet någon varför SAS flög A343 till LHR 2010?
|
|
SAS Cargo
Skrivet av 350, 2015-10-03 22:22:58
Vore Verkligen kull att återse Cargo trafik hos SAS även om det endast skulle vara trafik med mindre plan så som B767F eller 757. Men A330-200F borde passa rätt bra då SAS redan har A330 och A340 i flottan, eller kanske nya 737NG Cargo av samma anledning.
|
|
SAS och Finnair Cargo
Skrivet av Flyg, 2015-10-03 22:19:52
Varför gör inte SAS som Finnair och flyger en större maskin som en A333/A343 till destinationer i Europa för att transportera Frakt? AY gör detta med Flighten till BRU och snart även till LHR. Skulle vara kul att återse SAS Cargo flota igen.
|
|
SAS Cargo
Skrivet av Flyg Expert, 2015-10-03 22:16:52
Sas har fortfarande kvar sin Cargo del och det finns ett antal skyltar ute på ARN med SAS Cargo. Förresten hörde jag för något år sedan att SAS ville bygga ut den södra Cargo rampen på ARN med ny Cargo byggnad för de själva. Är detta förberedelser för en ny Cargo satsning???
|
|
SAS Cargo
Skrivet av KA, 2015-10-03 22:11:20
Borde inte SAS utöka sin Cargo verksamhet, här finns säkert pengar att hämta.
|
|
SV: Ture Town.
Skrivet av Rulle, 2015-10-03 01:00:49
Jodå. Men HEL har tack vare Finnair blivit ett av Europas större nav för Asientrafiken. Finnair har ett betydligt större destinationsutbud på Asien än SAS och en hel del pax från Öresundsregionen tar sig till Asien via HEL.
|
|
Finland en del av SAS?
Skrivet av Ture Town, 2015-10-02 07:18:02
Består inte SAS av de tre länderna Sverige, Norge och Danmark här i norden?
|
|
Norwegian
Skrivet av Konkurrens, 2015-10-02 05:10:17
Utan konkurrens hade SAS fortsatt sitt envisa matande av transittrafik till CPH. Men Norwegian och många fler flyger nonstop från Stockholm och då har SAS tvingats till det snarare än av fri vilja. För det danska inflytandet i SAS är fortsatt stort.
|
|
Hög 5:a, Stor FL.
Skrivet av Fras Krask, 2015-10-01 21:39:11
Sant ord där, mannen. Två väskor har det lyckats fippla bort för mig.
|
|
Stockholm
Skrivet av The Observer, 2015-10-01 12:06:15
Det här är nog en trend som kommer fortsätta. Det är intressant att jämföra vilken stad som är mest betydelsefull på den internationella arenan av Köpenhamn, Oslo, Stockholm och Helsingfors. Stockholm är klart viktigast om man ser ekonomiskt och politiskt. Det kommer förr eller senare också att återspeglas i destinationsutbudet på flygplatserna.
|
|
Transit CPH
Skrivet av Stor FL, 2015-10-01 09:57:03
Det är för väl att SAS äntligen förstått att vi i Sverige inte är så förtjusta i att behöva transitera på Kastrup bara för att det ska ge extra inkomster för till den danska flygplatsen. Det innebär även att vi slipper de ökade risken att bagaget försvinner på vägen. Tack SAS!
|
|