Det finns 15 kommentar/er. Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades. Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten
|
A321neoLR är flexibel
Skrivet av MH, 2015-12-23 20:31:10
A321neoLR klarar ledigt Atlantflygningar samtidigt som den kan användas som vilken kort/medeldistansmaskin som helst för nästa flygning.
|
|
airberlin - utökar från tre till fyra dagliga
Skrivet av Magnus , 2015-12-23 16:59:40
Faktafel i artikeln. airberlin utökar från 2 maj från tre till fyra avgångar per dag till Berlin tegel.
|
|
Jag som var med...
Skrivet av B747, 2015-12-23 12:27:38
... och åkte mellan CPH-GOT med den maskin som skulle vidare till NYC. En B747. Hur ska jag reagera på signaturen SK901 som påstår...? Sanningen är väl den att SAS experimenterade med diverse olika slingor.
|
|
Tror det blir Norwegian
Skrivet av Json, 2015-12-23 04:41:17
Klart att det är en fjäder i hatten att ha direktförbindelse till The Big Apple. Jag tror snarare på det.. Men det gör väl inget?
|
|
Bromma
Skrivet av anonym, 2015-12-22 23:24:05
Gör samma sak med Bromma som man gjort med Säve. Förbjud tung kommersiell trafik. Tillåt endast allmänflyg etc
|
|
Jo
Skrivet av Quack, 2015-12-22 22:35:46
Näringslivet har tuffa krav på en direktlinje dessutom kommer en linje till Usa att dra till sig transit pax och Anerikaner som reser till västsverige, så ja Swedavia tjänar på en direktlinje.
|
|
pax mot pax
Skrivet av Lågprisprofilen, 2015-12-22 20:41:42
Finns det något rationellt argument att jobba hårt för en flyglinje till just New York? Altså, tjänar LFV mer pengar om de har 30k pax som flyger direkt till NY än om samma pax flyger via AMS, CPH, LHR etc?
Låt oss säga att Kålle ska till Detroit på tjänsteresa. Tjänar LFV något på att Kålle flyger GOT-JFK-DTW jämfört med om Kålle flyger GOT-AMS-DTW?
Eller är det som jag misstänker bara en skrytfaktor att flygplatsen minsann har direktflyg till New York?
|
|
SAS i GOT
Skrivet av SK901, 2015-12-22 19:40:24
Linjen till New York kom från Stockholm och inte Köpenhamn. SK901/902
|
|
Svedavia mörkar.....
Skrivet av Västgöte , 2015-12-22 19:27:24
Säve ständes på grund av påhittade krav. 150 duktiga medarbetare blev av med jobbet.
Stänger man Bromma blir ARN en Storflygplats.
|
|
Rörelser gatwick
Skrivet av korrekt, 2015-12-22 17:16:40
Gatwick har alltså 260 000 rörelser/år. Inget annat...
|
|
Nej! fel, mer passagerare till USA
Skrivet av USA, 2015-12-22 12:59:36
Dem skriver att Landvetter har 30 000 passagerare som åker till Nord Amerika.... Men för ett tag sedan, ungefär ett år sedan skrev GP att vi hade 39 000 som åkte till nord Amerika! Alltså inte 30 000, 39 000!!
|
|
Nej! fel, mer passagerare till USA
Skrivet av USA, 2015-12-22 12:59:21
Dem skriver att Landvetter har 30 000 passagerare som åker till Nord Amerika.... Men för ett tag sedan, ungefär ett år sedan skrev GP att vi hade 39 000 som åkte till nord Amerika! Alltså inte 30 000, 39 000!!
|
|
Air Berlin
Skrivet av Tysken, 2015-12-22 11:54:41
Air Berlin ökade från 3-4 dagliga avgångar, inte från 2-3.
|
|
@doris
Skrivet av Cheesecake Farnerud, 2015-12-22 10:40:28
Har du de korrekta siffrorna doris?
|
|
Siffrorna för Arlanda stämmer inte
Skrivet av doris, 2015-12-22 10:00:05
OSL har fler pax än ARN.
|
|