Det finns 12 kommentar/er. Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades. Nyheten har en egen tråd i vårt Flygforum
|
sv pf
Skrivet av pf, 2016-04-27 14:52:41
tror ikke jeg bør kommentere dette ytterligere.....
|
|
I dag kom det melding
Skrivet av pf, 2016-04-26 13:00:33
om at OSL-MIA v.v. til høsten, minker med en. Samtidig øker CPH-MIA v.v. med en, basert på frekvenser per uke.
ER det for å få andre slinger til å gå opp i CPH ?
|
|
svpf
Skrivet av Vad menar , 2016-04-26 12:07:25
du då med ditt inlägg? Du kommenterar ju crew lay-overs i BKK.
|
|
Bangkok
Skrivet av Undrar??, 2016-04-26 11:09:05
Vad tror ni, kommer SAS återuppta Bangkok flyget??
|
|
Bør vi holde oss
Skrivet av pf, 2016-04-25 22:38:04
til luftfartøy-det er de jeg har kommentert. Tråden handler IKKE om crew, og deres fhv disponering(fhv, fordi SAS f.n ikke flyr på BKK.) Jeg har absolutt ikke forutsetninger til å skrive om SAS-crew i slik sammeheng ikke flyr på BKK. Kan man egentlig misforstå det `?
|
|
Bkk...inga långa lay-overs
Skrivet av Mr Vet Allt, 2016-04-25 21:17:07
#pf...man skall inte snacka om något man inte vet något om.De sista åren SAS flög BKK var det inga långa lay-overs för crew.Cabin hade en natt och flight-deck två.
|
|
När fasas Airbus A330-300 Classic ut?
Skrivet av NM, 2016-04-25 14:17:43
När kommer Airbus A330-300 Classic att fasas ut? De är nästan lika gamla som A340-300. Nu har SAS:
8 st A340-300 4 A330-300 Classic 4 A330-300 Enchanced
SAS ska få 8 Airbus A350-900. Frågan är om de ska utnyttja sin option på ytterligare 6 A350-900? Den framtida långlinjeflottan kanske består av 14 A350 och 4 A330E?
|
|
Om man ska vara petnoga...
Skrivet av MH, 2016-04-25 13:45:01
...så handlar det om A321neoLR. A320neoLR har jag inte hört talas om men den kanske kommer...
|
|
Inte helt irrelevant
Skrivet av Inge F. Vidare, 2016-04-25 12:31:02
Det är absolut inte irrelevant om det är wide body eller sigle aisle flygplan på linjorna..
|
|
CPH
Skrivet av Förhärskande, 2016-04-25 12:06:49
SAS har ingen förhärskande modell om att starta alla långlinjer från CPH. Den modellen finns inte längre... Både CPH, OSL och ARN är långlinjebaser...
|
|
Bas?
Skrivet av Placera?, 2016-04-25 12:04:12
Det handlar ju inte om var flygplanen ska placeras utan istället om vilka nya långlinjer SAS tänker starta och i så fall varifrån. Man börjar inte med att placera ut flygplan lite här och där...
|
|
Det er vel for de fleste pax irrelevant om
Skrivet av pf, 2016-04-25 10:13:24
det er en 330, en 340 eller en 330E som flyr(eller snart 737MAX eller 320NEO).
SAS bør få ros for å ha rettet ut long-haul, på den måte at lange lay-overs ute er vekk(som var tilfelle på den nedlagte BKK-rute). På den måte jobbes det mer per luftfartøy. Det er i luften man skal tjene penger.
|
|