Det finns 21 kommentar/er. Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades. Nyheten har en egen tråd i vårt Flygforum
|
Tråkigt för industrin och passagerare
Skrivet av Knudde, 2016-05-10 18:30:53
Norwegian har en superbra affärside! Dessvärre underminerar den framtiden för alla som är anställda inom industrin. I förlängningen så blir det även förändringar för resenärerna. Tro inte att de stora bolagen sitter handfallna. Det kommer startas nya AOCn av storbolagen och sedan är cirkusen igång. Tråkigt!
|
|
REGG
Skrivet av baggen, 2016-05-10 18:21:06
Priser Norge NOK 14.100 pr reg. uansett fly Sverige 1% av flyets verdi (!) Danmark ? Normalt rundt 1 mil. pr fly.
|
|
Sverige
Skrivet av DC-10, 2016-05-10 15:23:42
har nu antagit Kapstadskonventionen. Kan mycket väl bli mer registreringar i SE. Vi får se var SAS nya plan blir registrerade.
|
|
DC-10
Skrivet av pf, 2016-05-10 11:56:37
jeg forsøker å belyse HVORFOR det ikke regges plan på svensk reg. Tror du misforstår meg.
Trøtt, har du ikke bedre argumenter,v.g. hold deg utenfor diskusjonen !
|
|
pf
Skrivet av DC-10, 2016-05-09 22:29:20
Har du problem med att "stora plan" inte "reggas" i Sverige? Lillebrors komplex - som vanligt!
|
|
pf, Var
Skrivet av Trött, 2016-05-09 22:24:13
vänlig och skriv på detta svenska forum, så att man förstår. "Capice"!
|
|
Fordi Trøtt,
Skrivet av pf, 2016-05-09 17:18:37
hadde jeg vært deg, så ville jeg sett på HVA det koster å registere pantobligasjoner i ditt land(Sverige), og funnet ut OM svenske myndigheter har planer om endring, e.g. slope den skatten/avgiften.
Det er relevant for diskusjonen videre. Og jeg ser på det som et hinder for SE-regging av luftfartøy
|
|
Varför
Skrivet av Trött, 2016-05-09 12:29:36
skall vi till det som du TROR är fakta pf?
|
|
Jonte,
Skrivet av pf, 2016-05-09 10:53:07
hva med å følge med i diskusjonen ?
|
|
Hur många A-330 har Norwegian?
Skrivet av Jonte, 2016-05-09 08:13:04
Har inte Norwegian B787?
Varför refererar ni till kostnader för flygplan som inte Norwegian har?
|
|
Groteskt
Skrivet av Jon, 2016-05-08 23:26:58
Bara trist och se hur korruptionen nu är i USA , men inga väg tilbaka, United, American, Delta och SAS får inte bestämma över intarnationella överenskomster.!
|
|
Til innsender Trøtt,
Skrivet av pf, 2016-05-08 21:07:40
skal vi holde oss til det jeg tror er fakta;
De siste opplysninger jeg har, er at det koster, i Norge hhv Sverige NOK 1.480 mot SEK 10.900 å registere en A-330. Min opplysning sier at det å registrer pantobligasjonen for samme type fly, koster i dette landet NOK 1.850(et tusen åtte hundre og femti) mot ca SEK 7 millioner.
|
|
Norwegians lögner
Skrivet av Diavel, 2016-05-08 16:27:22
Enda anledningen till att låg kvalitets bolaget har reggat flygplan på Irland, är skatte besparingar och möjlighet för att anställa folk på sub standard kontrakter, som Ryanair också gör. Norge har ju också ratifierat Kapstadskonventionen för länge sen. Men som vanligt mest lögner från Norwegians propaganda avdeling. Regga stort flygplan i Sverige, hahaha
|
|
Tråkigt
Skrivet av Trött, 2016-05-08 15:38:43
med pf's ständiga Sverige komplex. Vad med skatten i Norge?
|
|
Pga
Skrivet av pf, 2016-05-08 10:54:51
en eller annen skatt koster de fremdeles millioner(104 %-tax ?) å regge et stort flygplan SE- mot noen tusender her i Norge.
Mulig det gjør utslaget for flygplanseier ?
|
|
SE
Skrivet av Pilot, 2016-05-07 21:46:19
Lite sent nu när bollen är i rullning med andra alternativ.
|
|
Kapstadskonventionen
Skrivet av HansO, 2016-05-07 15:44:33
Sverige har från den 1 april (inget april skämt) antagit alla protokollen fullt ut i Kapstadskonventionen. Nu kan inte flygbolagen skylla på detta längre när dom inte SE reggar.
|
|
Er det ikke
Skrivet av pf, 2016-05-07 13:41:32
ennå 104 prosent skatt i Sverige ?
|
|
Kapstdskonvenstionen
Skrivet av baggen, 2016-05-07 11:26:54
Sverige skal skrive under?
|
|
EI
Skrivet av Prlle, 2016-05-07 10:04:02
Därför att Sverige inte hade det från början.
|
|
Konstigt
Skrivet av Göteborgare, 2016-05-07 08:05:21
De säger att de inte valt Irland pga skatteskäl eller arbetsrättsliga skäl. Utan pga att Irland antagit Kapstadskonventionen. Varför valde de inte Sverige annars då? Sverige är i EU och har väl också antagit den där konventionen.
|
|