Det finns 17 kommentar/er. Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades. Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten
|
Reality check
Skrivet av Reality, 2016-05-30 01:34:17
Norwegian har sørget for direktelinjer fra Stockholm til Bangkok, Los Angeles, NYC, S. Francisco, Ft. Lauderdale, Las Vegas, Puerto Rico og Dubai. Svenskene kan takke Norwegian for at SAS legger HKG ruten til Stockholm. Dette er den svenske SAS ledningen sin skyld. På 60 år ga de Norge 1 langrute og Sverige 2 til 3. Resten til København.
|
|
Flera år...
Skrivet av Se, 2016-05-28 20:58:04
Swedavia publicerar liknande "önskelistor" i media varje år. Och? hur går det att komma dit? Vad gör man för att göra det attraktivt att flyga till Arlanda? Pre-clearence? Vilket skämt - inga flygbolag kommer välja Arlanda för att Arlanda råkar ha pre-clearence. Men det struntar Swedavia i - så länge man gör byggbolagen glada så spelar det ingen roll vad man gör...
|
|
Vilka drömmare som kommenterar det här
Skrivet av Oj då, 2016-05-28 19:51:21
Mer realistiska dest. skulle väl vara Somalia, Eritrea, Syrien, Irak,Afghanistan m. v.
|
|
Sverige sämst i klassen
Skrivet av Finnair, 2016-05-28 18:17:46
Vi är tio miljoner invånare och Finland fem. Inte nog med att Finland har ett mycket större försvar. de har ett flygbolag som servar alla destinationer på Arlandas önskelista. Hur är det möjligt?Varför har SAS endast tjänat Danmarks (utrukes) och Norges (inrikes ) intressen?????
|
|
Why not
Skrivet av bkk, 2016-05-27 06:42:10
Öppna upp Bangkok igen.
|
|
Rätt flygplan behövs
Skrivet av MH, 2016-05-27 00:45:44
Med A321neoLR( tjatig, jag vet ) skulle det kunna öppnas många nya linjer utan dyrare widebody från Stockholm och Oslo till tex Boston, Washington Toronto Montreal Delhi Bombay . Från Götebotg till NY och Washington .En beställning på 20-30st A321neoLR till SAS skulle få igång lite bredd på utbudet. Dessa kan ju dessutom användas i Europa/ inrikestrafiken också
|
|
Jobba mot utländska bolag.
Skrivet av Bullis, 2016-05-26 23:35:04
Nog för att SAS har gjort extremt mycket Det senaste året med långlinjer från ARN. Men jag tror på att nyckeln till success är att jobba mot utländska bolag. Ana från Tokyo, United från DC, Air Canada från Toronto, Air China/China Eastern från Shanghai Asiana/Korean från Seoul.
Dock så brukar SAS ha en tradition av att motarbeta Star partners som vill flyga till ARN.
|
|
Arlanda
Skrivet av Michael, 2016-05-26 23:31:33
Mitt förslag för att flyg kan åka non-stop till Singapore, Sydafrika, Sydney, Rio, Vancouver och några länder från Asien. De får ta upp om vilka flygbolag. Hoppas att de kan åka non-stop flera nya långlinjer i Världen.
|
|
Finnair...
Skrivet av Oja, 2016-05-26 22:13:30
...uppfyller sedan årtionden nästan hela önskelistan och mer därtill. SAS och alla andra, vakna, det är 2016!
|
|
Via London?
Skrivet av Richard, 2016-05-26 13:53:00
Delar inte aliaset Flyglinjers åsikt om att flyga åt fel håll på första leggen är "ett bra alternativ". Inte för att jag är särskilt sugen på Delhi ändå visserligen.
|
|
Hehe...
Skrivet av Stian, 2016-05-26 12:40:17
Vad sägs om ARN - HNL? Kanske inte bästa underlaget för att sälja business, men jäklar vad skönt det vore att åka dit och sola lite. ;)
Vad blir det, 6000nm? Vilka operatörer i närområdet skulle klara det?
|
|
Sveriges andra största marknad
Skrivet av Leonardo, 2016-05-26 12:22:12
Långlinje till Brasilien vore bäst! Många Svenska företag etablerade i Sao Paulo. En linje till Brasilien öppnar även upp möjliheter med vidareflyg till övriga sydamerika.
|
|
Swedavia
Skrivet av Higster, 2016-05-26 12:12:04
"Sverige är ju ett förhållandevis litet land så vi måste koncentrera oss på en flygplats." Varför? Göteborg har mer än 160+ resenärer dagligen som flyger till New York bara. Skapa en direktlinje och marknadsför bra så kommer planen fyllas garanterat. Finns en värld utanför Arlanda...
|
|
Arlanda -Seoul
Skrivet av Anonym , 2016-05-26 11:54:08
Direktflyg Arlanda-Seoul borde startas snarast. Arlanda behöver byggas ut snabbast möjligast, först då kan man konkurrera med Gardemoen Vanda och Kastrup på riktigt.
|
|
Sträckor som passar MAX/Neo/NeoLR
Skrivet av MH, 2016-05-26 11:06:44
Stockholm-Delhi ca3000nm Stockholm-Toronto ca3300nm Stockholm-NY ca3300nm Det kan vara lite långt för MAX utan mellanlandning men A321NeoLR flyger direkt utan problem
|
|
Arlanda
Skrivet av Flyglinjer, 2016-05-26 10:17:58
Flyg med Jet Airways till Delhi via Amsterdam eller London. Det är mycket bra alternativ.
|
|
Arlanda
Skrivet av Mr €, 2016-05-26 08:11:12
Tror det blir Kinesiska storstäder som kommer först. Guangzhou, Shanghai, Chongqing, Chengdu, Wuhan, Hangzhou och Shenzhen. Städer på USA's östkust kommer kunna trafikeras med 737MAX och A320neo/A321neoLR t.om. från Göteborg...
|
|