Det finns 9 kommentar/er. Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades. Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten
|
Kabinpersonal
Skrivet av @PF, 2016-08-15 13:41:07
Maskinerna leasas till NAS som det spelar ingen roll om det är amerikansk eller brittisk kabinpersonal eller var det blir baserade. Alla flyger blandat ändå.
Vad det gäller SAS så ÄR det ett misslyckande. Maskinen flyger inte där det först var tänkt. Är det SAS fortsatta strategi att hyra in kapacitet? Även om piloterna i detta fall har rätt slips på sig? SAS blir mer och mer en resebyrå. Snart tappar de monopolet över Ryssland.
|
|
Ingen tabbe från SAS
Skrivet av NewSAS, 2016-08-15 12:20:47
Det var ingen tabbe från SAS sida på linjen SVG-IAH utan en följd av dumpande av oljepriset som gjorde att Norrmännen inte längre behövder åka mellan de två städerna. Dessutom hade SAS kontrakt med Statoil bla på flera av stolarna. Nya linjen CPH-BOS verkar gå bra. Maskinen är ganska full, även framme, åtmindstånde de ggr jag åkt där, nästa gång om ca 10 dagar.
|
|
Ej försenad
Skrivet av PF, 2016-08-15 12:05:15
Det stämmer att kärran blir försenad till UK AOC:t, och därför avstannade den rekryteringen. Däremot så kommer den in på norska AOC:t och kabinpersonal anställs i USA för den. De som sökt kabinjobb i LGW får vänta lite. Så är det.
|
|
SAS
Skrivet av @ Micka, 2016-08-15 09:17:03
SAS gör rätt? Misslyckade projektet med Private air från SVG gjorde att man var tvungen att sätta den bågen på en annan linje då det inte tåt att säga upp avtalet med Private air.. Det är ett misslyckande á la SAS...
|
|
Försening
Skrivet av @PF, 2016-08-15 09:15:17
Ryktet kommer från Norwegian själva. Kabinpersonalen på NLH har fått veta att rekrytering av nya kabinpersonal stoppats då nästa maskin blir försenad.
|
|
Ingen försening av flyg 12
Skrivet av PF, 2016-08-15 08:20:46
Den B787 som kommer i oktober blir inte försenad. Vet inte var dessa rykten kommer från. Den kommer inte in på AOC:t i UK utan på AOC:t i Norge, men det är ju ingen försening.
|
|
frekvens
Skrivet av Micke Johansson, 2016-08-12 22:09:59
Norwegian har inte fattat att Boston inte är någon speciellt attraktiv leisure destination, därför är det helt ointressant med 1-2 avgångar pr. vecka med ett stort flygplan pt. SAS gör helt rätt. med att flyga med ett. litet plan 5 ggr. i veckan och kanske sen bygga ut med störra flygplan om det är vettigt.
|
|
Frekvens
Skrivet av Peter, 2016-08-12 15:44:14
Antalet frekvenser på andra USA destinationer kommer istället att öka. Nästa B787 som skulle levereras i höst blir försenad. Det kan vara en bakomliggande orsak.
|
|
Skandinavien
Skrivet av Boston, 2016-08-12 11:54:56
Jag tror skribenten drar lite höga växlar här. Det hela handlar nog bara om att Boston inte är en så särskilt attraktiv destination... Inte om att den skandinaviska marknaden skulle försvagas.
|
|