Det finns 6 kommentar/er. Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades. Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten
|
@Mr €
Skrivet av CB, 2016-09-09 08:37:17
Det hade inte hänt för 15-20 år sedan eftersom då fanns en uppdelning mellan Sverige Norge och Danmark, dvs var och en hade sina egna flygplan. Nu jobbar SAS mer som ett centraliserat bolag inte tre.
A330E flyger ibland från CPH och A340 från STO och OSL eftersom det jobbas flexibelt och allt styrs av behoven. Det finns inga fasta flygmaskiner på fasta rytter, så A320neo kan mycket väl dyka upp på inrikesflighter. Det här har knappast med någon konkurrent att göra.
|
|
Ruter
Skrivet av Flyg, 2016-09-08 22:54:16
Vet någon om de nya A320NEO maskinerna även kommer synas i inrikes trafiken? Vore bra om inte all inrikes trafik blev opererad av ATR eller CRJ, då de senare nämnda inte tar special bagage.
|
|
SE
Skrivet av HansO, 2016-09-08 17:14:02
För 15-20 år sedan hade flertalet registrerats i Sverige och inte som alla i Norge
|
|
SK o CPH
Skrivet av Mr €, 2016-09-08 09:29:37
Denna logiska lösning hade aldrig hänt för 15-20 år sedan i SAS. Då var CPH mäktigare och de nya Airbus'arna "deras". Tack vare Norwegians konkurrens måste SAS jobba mer och mer affärsmässigt.
|
|
Inte alla...
Skrivet av Maverick, 2016-09-08 05:52:55
Enda faktafelet är att inte ALLA piloter skolas om då också B737 blir kvar på Arlanda över i dagsläget obestämd framtid och då vore det ju dumt att skola om ALLA piloter...
|
|
Artikel
Skrivet av Bra!, 2016-09-07 08:39:11
En utmärkt artikel av Flygtorget den här gången som stämmer faktamässigt eftersom man ringt och intervjuat SAS. Fortsätt så framöver.
|
|