Det finns 13 kommentar/er. Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades. Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten
|
Charter
Skrivet av Markus, 2012-06-30 11:28:53
Svar till Charter: Air Finland anlitades mest av finländska resebyråer.
|
|
Häkkinen ej ägare
Skrivet av Markus, 2012-06-30 11:27:30
Svar till Air Finland: Mika Häkkinen var delägare till ett annat finländskt lågprisbolag, vars namn jag inte kommer ihåg, som inte var långlivat. Flög mest inrikes.
|
|
Inte fel
Skrivet av På marken, 2012-06-28 23:56:12
Delar kostar vad de gör, soppan lika så, sen ska kärran köpas/leasas också och någon kanske vill ha lön också? Allt detta och en massa andra saker ska biljetterna täcka och när soppan är så dyr som den är idag så går inte ekvationen positivt ut. Folk måste inse att det inte går att flyg till Spanien eller något liknande för 449:- För när bolaget som gjort det går i konken kommer ju bara nästa lycksökare som tror på framgång. Medan vi som jobbar får byta logga tröjan.
|
|
Fel
Skrivet av Pilot, 2012-06-28 19:51:55
Det är inte priserna som är för låga, utan kostnaderna som är för höga!
|
|
Konkurser...
Skrivet av Micke, 2012-06-27 19:02:33
Så länge folk inte kan betala vad det egentligen kostar så kommer fler bolag att gå under... Vad händer sen? Jo de få som är kvar kommer fort höja sina priser och alla avgifter så har folk inte råd att reda..... enkelt!
|
|
Låga priser
Skrivet av Ekonom, 2012-06-27 11:03:13
Oavsett om antalet pax ökar eller minskar så är prisena för låga. Det finns många bolag och striden om passagerarna pressar priserna till ohållbara nivåer. I värsta fall "spar" bolagen på säkerheten för att över leva! (menar inte detta fall)
|
|
-4%-
Skrivet av Spanky, 2012-06-27 10:49:52
Jag är ganska så säker på att vi svenska flyger mer och mer och tror ni verkligen några fler bolag kommer ryka snart? Tycker nog att marknaden är å pass osäker att det inte ens är värt att spekulera om sådant.
|
|
Ej konkurens längre!
Skrivet av Ej konkurens , 2012-06-27 09:45:56
Det är inte konkurens längre som kommer att vara den primära KK anledningen för flygbolagen! Fortsätter framtiden att se lika dyster ut som den nu börjat så lär det bli fler bolag som går i konken oavsett bolag! Har inte folk råd att flyga och med höga oljepriser så går det bara skogen till slut!
Det är världs ekonomin som kommer att ställa till det i framtiden för bolagen! Har inte folk arbeten får de inte lika mycket råd till att flyga!
|
|
air Finland
Skrivet av thomas, 2012-06-27 09:39:49
var det inte Mika Häckinen F1 föraren som var en av ägarna. Flygtrafiken ökar inte den minskar 4% - i Sverige det är extremt dåliga tider och kommer så att förbli många år framåt, i det läget håller folk igen
|
|
Air Finland
Skrivet av GSEspotter .nu, 2012-06-27 09:33:14
Air Finland flög ett par gånger för Noviar vet jag. Tråkigt att ännu ett flygbolag går i konkurs men det är så när det är stenhård konkurrens och kanske i deras fall olönsamt, var inte jätteinsatt i just detta bolaget, därför kom det som en överraskning då fler europeiska flygbolag ligger risigt till.
|
|
Allegiant Air
Skrivet av Elle, 2012-06-27 08:52:29
Air Finland flög även för Allegiant Air 2011 i deras färger.
|
|
Charter
Skrivet av Nisse, 2012-06-27 08:42:06
Vilka charterarrangörer flög de för?
|
|
så står där 1000 åter.
Skrivet av Mister du en, 2012-06-27 08:33:13
Kan någon analytiker kort förklara hur det kommer sig att det ena efter det andra flygbolaget försvinner samtidigt som man menar att flygandet ökar.
Tacksam för svar!
|
|