Det finns 11 kommentar/er. Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades. Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten
|
Dålig planering
Skrivet av Kapten Kangaroo , 2012-08-29 18:17:03
Hur kan man vara så urbota dum att satsa på SFO. Förra gången kom det inte ens till start. Om det åtminstånde varit LAX. HÅL I HUVET. SAS klarar aldrig av US based carriers med operationer till SFO. Drömmande fantasier !
|
|
AY eller BA, aldrig SK
Skrivet av FreqFlyer, 2012-08-28 20:59:15
Flyg AY till BKK och BA till SFO. Bra service och bra allians.
|
|
Spanky, det där känner du inte till.
Skrivet av Kalle, 2012-08-28 15:17:55
Det har jobbats en hel del i sommar, på lediga dagar. Detta pga brist på piloter. Till nästa sommar tror jag inte det håller utan fler. Det vet de som sitter med resursplaneringen. Är du inte en av dem så....
|
|
Rekrytera pioter?
Skrivet av Spanky, 2012-08-28 13:31:11
Det är tydligt vilken yrkeskategori du tillhör "Oförändrad", innan det rekryteras flygande kanske man ska utnyttja de som redan är anställda till 100% Dessutom så finns det andra avdelningar som nästan går på knäna på grund av låg bemanning.
|
|
fullbelagd?
Skrivet av sambo, 2012-08-28 13:17:10
Ett flygbolag må har fulla flyg men det betyder inte att man gå med vinst...det är bara belägning i business och yflex som gäller-bakom skinkat kan tom vara en extra kostnad när man räkna in fuel costs. Ang Tg/Sk man kan påsta att Sk grundade Tg
|
|
Full fart
Skrivet av Vårtan, 2012-08-28 12:32:23
Var det här som var "nu är Sas på gång" "det kommer hända saker"...ja rackans vilken satsning...
|
|
Det går att reducera frekvenserna.
Skrivet av Kalle, 2012-08-28 11:02:28
Man måste inte flyga varje dag på BKK, i lågsäsong. Inte de andra destinationerna heller. Så ska det nog gå ihop sig.
SAS kan väl också köra skattefuskupplägg? Då skall det nog bli ett jäkla liv!
http://epn.dk/brancher/transport/luft/article4821733.ece
|
|
Varför inte expandera??
Skrivet av PM, 2012-08-28 09:50:40
Köpenhamn - Bangkok är väl i det närmaste fullbelagd ständigt? Eller har jag fel? Annars så borde man ju inte lägga ner en lönsam linje. Så trist att ge upp mot dom andra liksom.
Och varför inte göra en "Norwegian" och basera personal och flygplan där för att flyga till lönsamma destinationer i Europa. Skulle det vara en omöjlighet?
Det ena behöver ju inte utesluta det andra när man nu öppnar en ny linje till San Fransisco.
|
|
Sier litt om
Skrivet av pf, 2012-08-28 09:43:53
at SAS ikke klarer å konkureree på eksisterende rute. Men, den er meget positivt at selskapet finner sannsynligvis bedre inntjeningsmuligheter, samt at flåten utnyttes bedre. SAS-ansatte får søke å bruke deres ID-billetter andre steder.
|
|
Wolfram i ottan
Skrivet av Tant Kent, 2012-08-28 09:38:27
Det är väl lämpligt att konsolidera inom alliansen. Dessutom är et starka band mellan Thai och SAS. Thai International började som en joint venture mellan SAS och Thai Airways Company i 1960. Ett joint venture liknande det som är på gång med SQ skulle kanske vara modellen? Eller?
|
|
Ökar inte
Skrivet av Oförändrad, 2012-08-28 08:14:25
SAS ändrar om lite på sina flygningar men man expanderar inte! Vore härligt om man kunde läsa att bolaget ökar med linjer och täthet och att man behöver nyrekrytera minst 100 piloter/kvartal minst ett decenium framåt!
|
|