Det finns 11 kommentar/er. Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades. Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten
|
Rättvisa
Skrivet av Medborgare, 2013-02-03 19:08:57
det är frågan,mutar Ryan styrande där de startar baser,för att slippa betala för sig dessutom få gratis reklam.Är det inte dags att EU kräver att Ryan betalar flygplatsavgifter avtalsenliga löner i paretet med övriga flygbolag,räkar arbetstiden enligt avtal med facken.Betalar de anställdas skatter och sociala avgifter.
|
|
Erik
Skrivet av B, 2013-02-02 14:38:25
Erik: Easyjet och LAN chile fick också fuel emergency. LAN chile såpass att de förlorade ena motorn för att ena tanken var helt tom. Jag har sett bild från väderradarn på Madrids ILS, de som fortsatte och landade är de som verkligen riskerade livet på sina passagerare. Ryanair divertade med mer bränsle än vad som behövs, sen klarade spansk ATC inte av trafiken.
|
|
Svar till B
Skrivet av Erik, 2013-02-02 10:22:10
Jag tänkte nog mest på bränsleincidenterna nere i Madrid och Valencia till exempel. Känns som att det finns en anledning att utav alla plan som divertade så var det 3 st som hamna i fuel emergency. Alla var Ryanairplan. Just eftersom det var 3 st så känns det inte riktigt som "otur" eller slumpen. Jag är väl medveten om att alla var helt lagliga, och dem följt reglerna som IAA godkänt. Men det säger ändå något om företagskulturen?
Äpplet, jag ber givetvis om ursäkt.
|
|
Äpplet
Skrivet av !?, 2013-02-01 22:14:55
Äpplet, lägg ner byta forum om du inte har något relevant att skriva!
|
|
Fortsättningsskola
Skrivet av Äpplet, 2013-02-01 20:44:36
@Erik (första inlägget) Om du inte kan skilja på "de" och "dem" ska du skriva "dom" för båda varanterna - som ursprungligen är talspråk men numera även en accepterad skrivform. Det är däremot ALDRIG NÅGONSIN accepterat, och kommer aldrig att bli, att skriva "dem" istället för "de" eller tvärtom. Du har förmodlogen gått i svensk skola och ska veta detta. Det är bara att sluta omedelbart.
|
|
Erik
Skrivet av B, 2013-02-01 15:22:23
Till Erik:
Du skriver att det varit nära några gånger nu? Kan du säga en enda gång förutom i Rom när man fick dual engine failure pga. fåglar. Men det är knappast något som LCC kan anklagas för. Bara inse faktum. LCC växer för varje år samtidigt som säkerheten förbättras för varje år. 2012 var trafikflygets säkraste, någonsin.
|
|
Takk for svar.
Skrivet av pf, 2013-02-01 14:33:03
Vi får håpe på at Luftfartstilsynene(myndigheten) i alle land klarer å gjøre sitt jobb, uten av noen land(i Europa) blir "soft".
|
|
svar till pf,
Skrivet av Erik, 2013-02-01 12:26:37
Givetvis vill jga inte det!! Det vore fruktansvärt om en olycka skulle ske. Men på grund av dessa tider ska det sparas pengar överallt, företag drar ner på säkerheten, inte bara i luften, utan likadant på marken. Detta kommer nog pågå tills det händer något. Inte förens då kommer politikerna få upp ögonen för hur det ser ut..
|
|
Erik,
Skrivet av pf, 2013-02-01 10:59:01
det virker som du bare sitter og håper på at "noe" skjer med Ryanairs fartøy-hva slags attitud er det?
|
|
Håller med!
Skrivet av Erik, 2013-02-01 10:05:41
Low cost kan drivas framåt, det är ett vinnande koncept. Ryanair följer dock inte det, tyvärr är dem för giriga. Med all den vinst dem gör ser vi ingen förbättring för personalen. Jag tror tyvärr att det är som du säger, det har sitt pris. Vi är inte långt ifrån en olycka inom Europa. Ryanair har haft några gånger som varit väldigt nära nu..
|
|
Low Cost
Skrivet av Low Cost, 2013-02-01 00:54:34
Denna expansion av lågprisflyg har ett pris.
|
|