Det finns 15 kommentar/er. Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades. Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten
|
KLM som går med brakförlust.
Skrivet av Observant, 2013-03-24 20:17:28
Skitbra!
|
|
KLM rocks!
Skrivet av Rurik, 2013-03-22 20:35:23
Jämfört med KLM är SAS som en finne i Östersjön och AMS slår det överreklamerade CPH med dinosaurielängder!!
|
|
skönt med killar som har koll
Skrivet av John Doe, 2013-03-22 19:50:22
@SOS
Skriver du i samma stund som Lufthansas 33000 anställda strejkar :) .
JD
|
|
Atlantic++
Skrivet av SOS, 2013-03-22 13:43:07
Lufthansa flyger till 19 destinationer i Nordamerika och United flyger till ungefär lika många i Europa. Vad ska de med SAS till??????
|
|
Ingen chans för SAS
Skrivet av SOS, 2013-03-22 13:27:07
Det finns inget flygbolag med så många strejker som SAS, bla över 100 wildcats i CPH. Klart man inte vill ha sådana bolag i Atlantic++ eller någon allians. Fattar ni inte det?
|
|
LH
Skrivet av Khaled Bugess, 2013-03-22 13:24:50
100ggr per år. Då jobbar du ombord. Eller så pendlar du till destination endast SAS flyger. Berätta! Vi är nyfikna :-)
|
|
@Micke
Skrivet av SOS, 2013-03-22 13:20:38
Om du flyger SAS 100 ggr per år, vad vet du om andra flygbolag? Bor du på flygplan?
|
|
@Land Joholm
Skrivet av SOS, 2013-03-22 13:18:24
Jag bara konstaterar fakta. Har flugit med SAS, KLM, AF, LH, Delta, American, Continental, BA, mfl, over Nordatlanten i Business eller First Class, och SAS är sämst. Totalt över 250 flights. Inte mitt problem, utan SAS'.
|
|
SAS
Skrivet av Micke, 2013-03-22 12:32:48
Jag flyger med SAS ungefär 100 ggr om året & funkar mycket bra om man jämför med andra bolag. Jag kan hålla med om att SAS loungerna är trista & där har man mycket att jobba på men annat är inget fel på. Flyger hellre SAS än andra bolag.
|
|
@SOS
Skrivet av Kalle, 2013-03-22 11:18:37
Det är säkert därför de flesta SAS-flighterna över atlanten är fullbokade framöver. :-) Det finns några till muntergökar här. Ni får mig också att förstå varför SAS San Francisco säljer helt lysande.
|
|
LH
Skrivet av Land Joholm, 2013-03-22 05:59:00
@ SOS
Du var minsann en dyster figur.
|
|
Sv: Direktören
Skrivet av SOS, 2013-03-22 02:05:36
SAS är inte konkurrenskraftig på Nordatlanten. Ingen First Class, medioker Business Class och trista lounges. Få destinationer i USA. CPH och ARN är usla hubbar jmft med FRA, AMS, LHR, CDG, MAD, MUN, etc. SAS är liten och blir mindre pga usel konkurrenskraft och deras longrange flotta ar 3:dje klass.
|
|
Liten fågel
Skrivet av Direktören, 2013-03-21 16:19:59
Ja inte lätt att vara liten. Se bara på prorateringsavtalen ARN-FRA. Ingen bra balans där inte. Och liknande har SAS fått erfara på samtliga USA detsinationer. men kämpa på SAS, alltid kan ni få en liten skärv från de rikas bord.
|
|
Bysh
Skrivet av Flärd i Berlin, 2013-03-21 14:51:23
Nja nog har vi underlag för direktmaskiner mellan Skandinavien och Nordamerika. Men visst kan väl Kastrup står inför vissa utmaningar när/om/kanske den nya flygplatsen i Berlin öppnar.
|
|
Undra jag
Skrivet av Nisse, 2013-03-21 13:20:58
Jag undrar om LH verkligen vill släppa in SAS i gemenskapen då det blir svårare att omvandla den (Glesbefolkade) Skandinaviska marknaden till matartrafik. Flygplatserna i Tyskland kommer då bli Hubbarna för vidare (interkontinental) färd ut i världen.
|
|