Det finns 10 kommentar/er. Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades. Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten
|
SAS en total felkonstuktion i dag !!
Skrivet av Till Thomas, 2013-03-26 23:23:24
Thomas; Du glömde straff avgifterna på totalt minst 650 milijoner; - som ett resultat av falskheten med Mersk avtalet; Cargo avtalet i USA och spion verksamheten på boknings programmet till Norwegian i OSL. Ansvaret ligger hos en dårlig ledning som skulle ha varit avsatt på årsmöte den 20/3. Om TSA & Scanair hadde bildat ett bolag separat ifrån SAS som jag ville i MBL förhandlingar så hadde Scanair varit i luften i dag !! och Radisson gav en STOR vinst till SAS. SAS Aktionär.
|
|
@thomas
Skrivet av Kalle, 2013-03-26 14:12:45
Staterna tvingade SAS att ta över Linjeflyg, Braathens och Conair. Conair slogs samman med Scanair som gick bra, till Premiair. Den danske bank satt illa till i Conair och Tage Andersen fixade det. Politiska hänsyn all over.
|
|
Linjeflygspiloter
Skrivet av thomas, 2013-03-26 13:17:16
SAS problem är inte den operativa verksamheten Den är i grunden bra Det är sidoaffärerna som kan radas upp och som varje kostat miljarder; Spanair, Intercont hotels, Air Baltic, Braathens, Linjeflyg, Estonia air etc etc
|
|
ENTLIGEN
Skrivet av f.d. Transair Kapten, 2013-03-26 12:02:21
Hvad fick mine kollegor i TSA när SAS kjöpte TSA ??- Dom flesta fick gå !! och LIN piloterna fickk BEHÅLLA JOBBET; så dere får vara glada for det. Hvor hadde LIN varit i dag i dag om SAS icke hadde tagit över bolaget. Problemet for SAS i dag är att framtidsplan saknas och att egenkapitalet (Asset's)är förbrukat enligt AGM den 20/3. f.d. Luftfartsinspektör i SAS & Aktionär.
|
|
ska inte ha nån ersättning
Skrivet av thomas, 2013-03-26 09:23:59
Här gjorde SAS som i Braathens fallet gigantiska misstag, båda bolagen var konkursmässiga med miljardunderskott när de köptes och införlivades i SAS, varför helt enkelt inte låta de konka, då hade allt tjafs med piloter och annan personal undanröjts, och SAS hade sparat miljarder. Det är sådana här usla idiotiska sidoaffärer som ligger till grund för dagens svåra situation SAS befinner sig i
|
|
@Joså
Skrivet av Janne, 2013-03-25 15:16:06
FR? är det vad alla andra kallar relief pilot? Ni SASare har alltid er egen lingo....
|
|
Inte så synd om dem
Skrivet av Joså, 2013-03-25 11:21:02
De fick ju behålla sin kaptenslön fast de blev degraderade till styrmän. Många av de degraderade kaptenerna sökte sig på den tiden till SAS B767, som FR där. Många av dem kallade sig "Världens bäst betalda turist"... Jag har lite svårt att tycka synd om dessa individer.
|
|
Gnäll
Skrivet av ole, 2013-03-25 10:53:27
Stackare!!! Vilket gnäll det är hela tiden på dessa piloter. Dom skulle testa att arbeta för lite andra flygbolag och se hur jävla bra dom har haft det. Fast att dessa blivit styrmän och flyttats ner på senioritetslistan.
|
|
Cost
Skrivet av Gringo, 2013-03-25 08:53:57
Länk till domen, skulle vara kul att veta vad kostnaden blev för spektaklet.
|
|
Hänt för 20 år sedan
Skrivet av LINfd, 2013-03-25 08:27:07
Gnällspikar - hur vore det om de skaffade sig ett meningsfullt liv istället
|
|