Det finns 14 kommentar/er. Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades. Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten
|
@Flygchefen/Luftfartsinspektören
Skrivet av Harry, 2013-06-01 17:34:39
Du kan lätt läsa i årsredovisningen om finanserna, inklusive hur mycket 4exNG ger. Märkligt inlägg.
|
|
Det är inte
Skrivet av Pilot, 2013-06-01 13:03:13
våldsamt stora batterier. Det är fler batterier av ny typ. Det är en barnsjukdom som nu verkar vara löst. Problemet med kontaminerad kabinluft har funnits i decennier och kommer aldrig att lösas, så länge luft tas ofiltrerad direkt från motorerna. Alla packningar kan gå sönder och så har även skett vid mängder av tillfällen. Boeings lösning är det enda långsiktigt hållbara. Det är en stor besvikelse att Airbus fortsätter med detta dåliga sätt att trycksätta flygplan på.
|
|
ENHETLIGFLOTTA ??
Skrivet av Flygchef / Luftfartsinspektör., 2013-05-31 23:25:06
Till SAS Styrelse; Ingenting blev presenterad på årsmöte om finansieringen av 48,2 miljarder SKR till NY flotta ?
Finnas det en finansplan i dag i.o.m. att alla ASSET's är förbrukade ???????????
Frågande "AKTIONÄR".
|
|
Samma piloter flyger 330-340-350
Skrivet av Harry, 2013-05-31 08:52:59
Väldigt listigt och ekonomiskt. Självklart påverkar detta val av flygplan, som mycket annat. SAS väljer långlinjeflygplan i år och "det blir inte färre än i dag".
|
|
Elektriska kompressorer, då behövs det ampere.
Skrivet av Kalle, 2013-05-31 08:49:53
Våldsamt stora batterier också. De kan börja brinna, som vi sett.
|
|
Airbus - Boeing
Skrivet av Ola-Conny, 2013-05-31 07:59:09
Jag tycker att Airbus lämnat sin design lite och ser nu mera ut som en Boeing.
|
|
Helt otroligt
Skrivet av Pilot, 2013-05-30 19:46:28
att man fortfarande använder sig av bleed-air på detta nya flygplan. Boeing har äntligen återgått till jetålderns barndom med elektriska kompressorer för trycksättning och därmed kan besättning och passagerare slippa riskera att utsättas för kontaminerad kabinluft!
Snudd på skandal.
|
|
Angry Birds
Skrivet av Hasse, 2013-05-30 19:36:54
Ser den inte ut som en av figurerna i Angry Birds?
|
|
Vilket fult flygplan!
Skrivet av Buss 591, 2013-05-30 18:37:49
Snacka om fult flygplan, fulare får man leta efter!
|
|
M
Skrivet av M, 2013-05-30 17:42:52
Ex. Q400 var ingen hitt med en massa barnsjukdommar. SAS config av CRJ är ground instable vi lastning men det mest klassiska är nog MD90 sär man tog bort airstairs fram för att spara vikt. Kärran blev för baktung och man flög alltid med 100kg samt fastsurrat i CPT 1.
|
|
Ja...
Skrivet av Petter, 2013-05-30 17:05:06
DC-9 till MD80 :) Näe, egentligen inte, men jag tror kostnaderna har större betydelse nu! Vi får se....
|
|
Har...
Skrivet av @Reply, 2013-05-30 17:00:22
...du något exempel?
|
|
Kostnad training
Skrivet av Reply, 2013-05-30 10:57:03
SAS har väl aldrig varit kända för att välja det mest ekonomiska alternativet, varför ändra ett inarbetat koncept?
|
|
Kul, hoppas dem hinner!
Skrivet av Petter, 2013-05-30 10:28:17
För SAS del skulle jag bli väldigt förvånad om dem valde Boeing före Airbus. Måste ju vara mycket billigare och enklare att låta crew gå över till A350 utbildningsmässigt.
|
|