Det finns 12 kommentar/er. Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades. Nyheten har en egen tråd i vårt Flygforum
|
Lurade
Skrivet av Omni omni, 2013-06-24 07:58:09
Att få åka Omni Air när man räknar med SAS är som att beställa in mat på en restaurang och få besked om att det blir hamburgare i korvmojjen stället för samma pris...
|
|
@aktieägaren
Skrivet av Harry, 2013-06-23 15:42:08
SAS kan inte gå med vinst med nuvarande kostnadsläge, skriver du. Jo, men om du läser bara det minsta lilla, i årsredovisning och Q-rapporter ser du att kostnaderna är på väg NER i ganska rask takt. Det är det som är själva meningen med 4exNG! Prognosen för -14 är vinst.
|
|
OMKONSTRUKTION = ÖVERLEVNAD
Skrivet av AKTIÄGARE I SAS = FÖRLUST, 2013-06-21 17:21:11
Bengt (20:11:50) jag var på AGM 2013 vid Clarion Hotell ARN och VD's presentationen av 4XNG + dokumenter avsluttades med orden "vi förväntar en negativ RASK- och yieldutveckling ..............att det finns förutsättning att uppnå en positiv EBIT marginal"; men som Du nämnar med ref. till avtalet av Nov. så var det tydligen ett BROTT mot ett EU direktiv som nå är under utredning. SAS's kostnadsläge idag kan icke gå med vinst. Aktionär.
|
|
Märkliga påståenden.
Skrivet av Kalle, 2013-06-21 08:10:39
Den 12e Maskinen är något försenad, därav inhyrningen inget annat. SAS långlinjeflygningar säljer lysande. Det är än så länge inte svårt för SAS att få piloter, men det kan ändras nu när volymerna ökar.
Många som tydligen inte har en aning om vad som händer på SAS. Det är enkelt att läsa om 4exNG i årsredovisning och Q -rapport.
|
|
Undrar hur dåliga avtal du kräver?
Skrivet av Bengt, 2013-06-20 20:11:50
Som aktionär/ägare borde du veta vad som står i de nya avtalen som kom till i november. Du kanske upptäcker att de inte längre är ifrån en svunnen tid och att det istället är du som är ute och cyklar.
|
|
AKTIONÄR /ÄGARE.
Skrivet av WETLEASE = FRAMTIDEN FOR SAS, 2013-06-20 14:40:20
Vid att kapitalet på 48,2 miljarder i dag ICKE finnas i SAS for "NY" flotta, så är en wetlease ett alternativ till å minska kostnader mot en DRYLEASE (egen personal = stora kostnader) vid att 38 fackförenigar / kollektivavtal icke i dag försvaras ifrån en svunnen tid.
Tacka for ordet hälsar AKTIONÄREN som jobbar for att SAS skall gå med vinst och med en stabil framtid. (TILLBAKA TILL THE AIRLINE OF THE YEAR)
|
|
Sammenheng?
Skrivet av pf, 2013-06-20 09:56:17
Hva har dette å gjøre med SAS's inhyrning av 767. Savner en link her?
(Om det ikke er en sammenheng, hva med å lage en egen diskusjon om pilotemnet på Flygtorget?)
|
|
Till Sune
Skrivet av Petra, 2013-06-20 00:02:04
De får inte tillräckligt med piloter till de nya villkoren. Många har tackat nej. Varför skall man mer än halvera lönen och samtidigt jobba mer? Efter att sett några scheman så fortsätter jag pendla till utlandet. Jag förlorar alldeles för mycket i lön och är ändå lika mycket hemifrån som SAS-piloterna. Tänk att det en gång i tiden var det mest attraktiva jobbet inom flyget i Skandinavien men det är historia nu.
|
|
Så segt!
Skrivet av Sune Segh, 2013-06-19 21:41:47
Att man aldrig kan rekrytera piloter i SAS och expandera något? Snackar inte nu om 100 piloter utan större volymer. Man har ju inte ens personal till den redan begränsade lilla enhet som arbetar!
|
|
SAS
Skrivet av RYRpilot, 2013-06-19 21:08:33
Så samtidigt som man sänker villkoren för flygande personal (och erbjuder sådana tramsiga villkor för nyrekryteringar att många tackar nej) har ledningen underskattat efterfrågan på vissa rutter. Tur att de fick rejäl bonus under de svåra dagarna för att "ha arbetat övertid under kvällar och helger för att få saker och ting att gå ihop". Jag är så stört trött på att SAS sköts som en relik från kalla kriget så många år efter öppnandet av marknaden i Europa.
|
|
Oj
Skrivet av Pelle, 2013-06-19 19:16:28
Oj vad du kan många förkortningar. Jag skulle ocksp vilja lära mig.
|
|
extra
Skrivet av Lume, 2013-06-19 08:55:23
ER=Extended Range Damp Lease=Egna flygvärdinnor
|
|