Det finns 13 kommentar/er. Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades. Nyheten har en egen tråd i vårt Flygforum
|
@Nisse
Skrivet av En som vet, 2013-12-04 13:46:12
Wait and see, just wait and see.
|
|
Finns fler linjer på lut?
Skrivet av Eurobonus Guld, 2013-12-03 23:07:45
Med SAS samarbete med Jet Time så kanske kostnadsbilden medger att fler traditionella rutter öppnas upp med ATR-72-600? Till/från Köpenhamn: - Örebro - Karlstad - Jönköping
|
|
Efterlängtat
Skrivet av Eurobonus Guld, 2013-12-03 23:02:52
Detta är förstås goda nyheter. Västerås som Sveriges sjätte största kommun med ca 142.000 invånare får återigen en direktförbindelse med Skandinaviens största flygplats. Kanske SAS (med samarbete med Jet Time) kör en "Linköping"? Dvs tar över trafiken med splitter nya ATR 72-600. Äntligen börjar saker och ting hända!
|
|
Värna ARN
Skrivet av Östgöte, 2013-12-03 10:18:14
Alla som värnar om ARN blir väl glada nu när det verkar som om Ryanair byter strategi och flyttar trafik till huvudflygplatser. Det sker nu i Rom och Bryssel. Kanske får vi se Ryanair på ARN, bäva månde Skavsta !
|
|
ATR-42 ?
Skrivet av PAX, 2013-12-03 09:00:53
De flyger väl inte de gamla Cimber liken hoppas jag?
I så fall, så tar jag nog buss från ARN.
|
|
Kan bli bra inrikestrafik
Skrivet av skåningen på resa i Sverige, 2013-12-03 00:46:00
Så bra! Äntligen en bra förbindelse från en flygplats nära Skåne till Mälarområdet! Örebro ligger lite avsides och det är en mardröm att ta tåget från Skåne mot mellersta Mälarområdet. Och ta sig på vägarna västerut från Arlanda/Bromma mot Västerås/Eskilstuna är alltför tidsödande.
|
|
Tänk lite nu
Skrivet av Nisse, 2013-12-02 17:35:46
Nog går det snabbt i branschen alltid, men TiM har nog aningen för stor förväntan på snabba beslut. SAS styr inte alla schackpjäser...
|
|
Norrköping->Västerås
Skrivet av TiM, 2013-12-02 12:41:47
Så Norrköpingsmaskinen får byta hemmahamn nu alltså..
|
|
Rätt tänkt - men borde varit SAS
Skrivet av Palazzi, 2013-12-02 12:35:09
Det borde varit SAS/Jet-Time som startat linjen, men annars en bra idé. SAS sista konkurrensmöjlighet är att mata från mindre linjer till CPH.
Ingen av lågprisflygen kan flyga linjer med mindre trafikunderlag, med hänvisning till den enhetliga flottan.
|
|
Sjukt
Skrivet av Bimannen, 2013-12-02 10:53:55
Ja det är helt sjukt. Fem stycken stockholmsflygplatser som alla konkurrerar med varandra. Vilka andra länders politiker hade tillåtit detta? Preben har och har alltid haft en strategi med CPH (dvs. hela norden skall slussas dit) medans vi snällt tittar på. När ska detta ändras?
|
|
Vad bra?!
Skrivet av Pelle svanslös, 2013-12-02 10:34:10
Jiiipppiiiii, fler som ska slussal via CP(H)!!!
|
|
NRK-CPH
Skrivet av Scoop?, 2013-12-02 10:15:53
ÄR det en inrikes linje??
|
|
Skadeglad
Skrivet av Drygdansken, 2013-12-02 09:34:35
Perfekt! Sprid ut Mälardalens trafikunderlag på fler flygplatser så blir Arlandas betydelse ännu mindre och sannolikheten för nyetableringar av långlinjer minskar ytterligare. Vad har ni nu? Stockholm-Arlanda, Stockholm-Bromma, Stockholm-Skavsta, Stockholm-Västerås och snart Stockholm-Uppsala. Go CPH!!
|
|