Det finns 9 kommentar/er. Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades. Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten
|
Säkerhetskultur?
Skrivet av Gooneydriver, 2014-03-25 18:55:37
Vilket självmål. VD:n säger att säkerhetskulturen ska " stramas åt" det säger allt, den här ledningen vet inte vad säkerhetskultur är! Att ha en bra säkerhetskultur är att skapa ett öppet klimat som främjar en rapportvillighet och en öppenhet i företagsklimatet så bolaget får veta vad som är dåligt och kan förbättras. Jag VET tex att Avies piloter på regelbunden basis går under minima i Torsby. Det är för mig ett tydligt bevis för att tidtabellen är viktigare än flygsäkerheten.
|
|
Finns redan en fyra
Skrivet av Monet, 2014-03-25 17:44:40
Den finns redan,om någon incident på ön Kärdla med SE-FVP
|
|
Läs och begrunda
Skrivet av Långbänken, 2014-03-25 17:35:54
Gå in på www.havkom.se och läs rapporten från Pajala. Bolaget har ju ytterligare en utredning till på halsen efter motorstörningar på båda motorerna efter start Sveg. Läste att den rapporten ska komma i början på maj. När kommer fyran.....?
|
|
@uggla
Skrivet av Chip, 2014-03-25 12:48:17
Som svar på din rubrik.. -När det hänt nåt riktigt allvarligt,vilket det kommer att göra.
|
|
När ska politikerna stå upp för Sverige?
Skrivet av Uggla, 2014-03-25 12:06:55
Släng ut dom och låt ett bolag med svenskt kollektivavtal flyga. Detta jobbet attraherar INTE de bästa från Estland och mer incidenter kommer inträffa. När ska politikerna säga stopp???
|
|
Porta dom!
Skrivet av Kalle, 2014-03-24 22:28:31
Svenska myndigheter kanske inte kan bestämma över bolag som är registrerade i andra länder men dessa bolag kan ju lätt bli portade från svenskt luftrum!
|
|
Katastrofen
Skrivet av Spf, 2014-03-24 18:45:52
Hur länge skall de få flyga innan något allvarligt händer. Styrmän som köper sig tid och bolaget struntar i alla regler är det dit våra skattepengar skall gå. Helt otroligt att inte Trafikverket slängt ut de. Jag kommer aldrig flyga med Avies.
|
|
Alla bolag har samma regler att följa.
Skrivet av Passageraren, 2014-03-24 10:19:17
Som sagt var. Alla bolag har samma regler att följa så det borde inte göra någon skillnad om man hyr in bolag från t.ex de Baltiska staterna eller den Iiberiska halvön som t.ex. Direktflyg gör nu.
Men sanningen som kommer fram gång på gång är en annan. Svenska myndigheter har som sagt var ingen möjligghet att inspektera att lagar och regler efterföljs I dessa bolag trots att de flyger I Sverige.
Googla Manx2 och Cork och se vad som händer när tillbudet blir till olycka.
|
|
Go Around kanske??
Skrivet av Kaptenen, 2014-03-24 08:45:34
"2 500 långa banan inte syntes på grund av is och snö. ".
Helt sanslöst, men dom väljer ändå att landa??? Kanske göra en GA så markpersonalen kan förbättra rådande förhållanden! Jisses man blir mörkrädd!
|
|