Det finns 12 kommentar/er. Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades. Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten
|
Kapacitet
Skrivet av Anton, 2014-04-11 09:19:35
Flygplatsen är väl medveten om att parallella TWY, high speed exit, ny terminal (parallellt med plattan) höjer kapaciteten i ett första steg. Ny RWY kräver dock åratal av förarbete. Miljötillstånd, väst/östlig riktning hänsyn Kastrup etc. Man har givetvis planering på kort, medel och lång sikt.
|
|
Gate
Skrivet av Rune rampare, 2014-04-10 23:50:05
Bygg ut antalet gater innan ni börjar snacka om bana nr 2. Som sagt, Gatwick har väl runt 35 miljoner pax och bara en bana.
|
|
Detta är PR - inget "glöms"
Skrivet av Lätt och lagom, 2014-04-10 22:51:12
Det är inte reportern som "glömt". Flygtorget är en PR-megafon för flygbranschen och inget oberoende medium. Chefen för Sturup vill nog tiga om detta, särskilt Vilnius. Den kommer förmodligen aldrig igång. Flyglinjen till Pristina kommer och går med olika flygbolag...
|
|
Vilnius och Pristina
Skrivet av Erik, 2014-04-10 22:20:18
Reportern har glömt att skriva om den nya linjen med Air Litaunica till Vilnius och den nya linjen med Adria Airways till Pristina.
|
|
2 banor
Skrivet av Nadja, 2014-04-10 20:20:58
Jag skrattar på mig.
Vi behöver mer manöverutrymme på plattan. En ny parallell landningsbana behövs när vi passerar 10 miljoner pax, kanske runt år 2064.
|
|
Bagaget
Skrivet av LH, 2014-04-10 19:47:59
Arbetar med bagagehanteringen på Malmö Airport och kan säga att allt som oftast så är bagaget på bandet mellan 5-10 min efter det att planet har stannat vid gaten. Men som med allt annat uppkommer det ibland hinder som gör att bagaget dröjer.
|
|
Pullmantur...
Skrivet av Biggles, 2014-04-10 17:24:06
Vet de inte om Pullmantur kommer tillbaka, så här cirka 2 månader i förväg??
Tur att jag vet att Pullmantur har Malmö som angöringshamn enligt deras hemsida :-)
|
|
Re: Jan-Eric
Skrivet av Anton, 2014-04-10 13:16:59
Min erfarenhet är den motsatta. Bagaget kommer rullande i samma stund som du anländer till bagagebandet. För övrigt väldigt skönt att kunna ta med familjen i bilen direkt till flygplatsen. Parkeringen en vecka kostar mindre än en enkelresa över bron. (om den ens är öppen). Hoppas på ännu fler direktlinjer ut till Europa!
|
|
Runways
Skrivet av Mange, 2014-04-10 11:15:32
Otroligt vilken övertro Swedavia har till att nya rullbanor ska attrahera nya flygbolag till deras flygplatser. Gatwick hanterar mer flyg ensamt än hela Sverige och de på en bana.
|
|
Bagagehantering
Skrivet av Jan-Eric Persson, 2014-04-10 11:08:13
Det är possitivt att läsa om utvecklingen på Malmö Airport men se först till att bagagehanteringen fungerar bättre. Med ett ankommande flygplan vid lunchtid kan man fvänta 20-39 min på väskorna och man kan inte ens hålla reda på vilket av dom 2 bagagebanden väskorna skall komma på. Bedrövligt, lär något av Kastrup!
|
|
Lyft upp vår kunskapsnivå!
Skrivet av Roger Kellerman, 2014-04-10 10:59:00
Låter väldigt spännande, men för oss som inte har flygspråket men nyfikenheten på vad som kan komma att hända på Malmö Airport, vänligen förklara det nästan poetiska: "Minska antalet reroutings till andra flygplatser med att öka klassningen på inflygningssystemet."
|
|
Börja rätt
Skrivet av Johan, 2014-04-10 08:52:48
Man kanske skulle börja med att klara av dagens trafik på ett vettigt sätt innan man bygger en ny bana. Minska delays = fast/speed exit från rullbanan och att samtidigt kunna köra in på plattan samtidigt som ett flyg pushas ut. Minska antalet reroutings till andra flygplatser med att öka klassningen på inflygningssystemet.
|
|