Det finns 7 kommentar/er. Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades. Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten
|
Källkritik
Skrivet av Litar, 2014-07-02 20:31:30
Bästa pf Flygtorget brukar inte ha koll på fakta när man skriver. Därför kan man misstänka att det inte alls är ett långlinjeflygplan med räckvidd upp till 9 timmar man är ute efter, utan ett medeldistansplan som ersätter 757...
|
|
Långliner
Skrivet av pf, 2014-06-30 20:47:02
bør lære seg å lese....i artikkel over står det klart
"Det är flygbolagen som vill ha ett mellanstort flygplan med långlinjekapacitet."
Etter hva jeg forstår vil Boeing bygge for dette.
|
|
Max 9 timmar
Skrivet av Långlinjer, 2014-06-30 19:11:42
Boeing 757 klarar med nöd och näppe kortare atlantflygningar på ca 8,5 timmar och är inte något långlinjeflygplan i egentlig mening som t.ex. 787 eller andra...
|
|
Ahum
Skrivet av Långlinje, 2014-06-30 19:09:47
Men snälla nån, 757 har inte långlinjekapacitet. Nu är kunskapen bristfällig hos Flygtorget igen...
|
|
Etterfråger
Skrivet av pf, 2014-06-30 12:16:41
flybolag kapasitet i denne kategorien som en ny B-757 vil innebære, ja så er det bare å bygge den for "long and thin" markedet.....
Hva gjør f.eks Icelandair, mange fly har en moden alder, og 757 virker å være en riktig arbeidhest for det bolaget. Delta og United kan fremdeles tilby en del USA-Europeiske destinasjoner v.v. som ikke er lønnsomme for større fly. Samme bolag kan fly non-stop til flere byer i kontinentale USA til Hawaii f.eks.
|
|
Visste jag inte
Skrivet av BM, 2014-06-30 10:13:59
Har A320neo och 737MAX redan börjat flyga över Atlanten? OJ!
|
|
Nej, inget beslutat
Skrivet av Aviator, 2014-06-30 08:20:40
Funderar är väl inte samma sak som Bygger?? Varför inte anställa en journalist på Flygtorget?
Boeing oroar sig för att A321 Neo kommer att sno andelar då 739 Max inte kommer upp i samma range.
|
|