Det finns 4 kommentar/er. Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades. Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten
|
Trött på gnället!
Skrivet av Anders, 2014-09-19 09:18:22
Flygande personal skall ha bra löner och vettiga avtal. Inget snack om saken. (är själv i branschen) Börjar dock tröttna på att personal inom flygsektorn (i exempelvis de stora europeiska flygbolagen) 'gnäller' och tar till strejk så fort avtalen behöver ses över. Det är inte så att de kommer ner i låglöne-sektorn direkt. Tycker nästan att det blir osmakligt tillslut. Lyxproblem! Dessutom drabbas resenärerna negativt vilket ger bolagen ett sviktande förtroende.
|
|
Varför betala själv?
Skrivet av Maskinförare, 2014-09-17 22:54:03
Hur kommer det sig att piloten ska betala egen rating? Är yrket fortfarande så lockande bland ungdomar? Sämre och sämre villkor och längre och längre arbetsdagar...vem betalar själv för att lära sig hantera/köra en pappersmaskin, och sen betala hundratusentals kr för att få jobba utan lön ett år. Dags för rimliga villkor ! Betänkt det nästa gång du jagar billigast biljett på internet. ( OBS jag har inga som helst kontakter/band till NÅGOT flygbolag)
|
|
SAS
Skrivet av M.P, 2014-09-17 10:06:20
Varför gör man inte samma sak med SAS, Swiss och Olympic gjorde väl samma sak?!
|
|
Det blir ingen pilotbrist!
Skrivet av Svasse, 2014-09-17 08:51:30
Nä, men köp en rating vet ja. Pay 2 Fly ett par år för det blir ju bättre sen. NOT! Så här kommer det se ut. Jag har ingen insyn i Austrian men så fort ett bolag går dåligt, vilket bolag gör eftersom de är i flygbranschen, så kommer ägarna att titta på lösningar. Att lägga ner Austrian är ett lysande tillfälle att få piloterna själva att betala för rating och tid på de kärror som ska ersätta de gamla fokkrarna.
|
|