Det finns 5 kommentar/er. Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades. Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten
|
Haha
Skrivet av Tomas, 2014-09-30 14:21:39
RNav Gnss är budget varianten som SAS har gjort i många år. Den modernare typen heter RNP -RNAV och tillåter kurvade inflygningar. Dessa gör SAS nu och där saknar tyvärr Ryanair, Wizz-air och Malmö Aviation utrustning ombord. Detta är en grym ickenyhet!
|
|
Kanon!
Skrivet av A32X Driver, 2014-09-30 09:32:09
Jag har provat flera RNAV approacher och dom fungerar faktiskt väldigt bra! Vi har sett att det ger bättre ekonomi! Att det är ett högre minima spelar ingen större roll just nu då det är en utprovningsfas som måste genomföras innan man kan med trygghet sänka minima.
|
|
Much ado...
Skrivet av Arne, 2014-09-29 01:11:15
"...blir en annan typ av teknik som med högre noggrannhet bestämmer flygplanets position i höjd- och sidled.?" Är det därför som minimat är högra än för ILSen?
|
|
Ja, i en piper går det
Skrivet av Ior, 2014-09-26 22:50:20
Men gör det dag in o dag ut i en Boeing eller Airbus i 140 knop där du även sparar bränsle. Lycka till.
|
|
Hur svårt ska det vara?
Skrivet av Göte, 2014-09-26 11:03:42
Detta vägrar jag ta till mig! Jag gör alla typer av approacher på kula och spade. Punkt slut.
|
|