Skriv ut  

Flygandet i fokus när SAS lanserar ny kampanj

Notiser, Anders Carlsson, den 30 september 2014
Livet i och omkring flygbolaget SAS är en del i den nya kampanjen som flygbolaget nu lanserat. Med hjälp av en vanlig besättning ska glädjen i resandet och förväntningarna kring en resa berättas.

De frekventa resenärerna, de som reser mer än fem gånger per år är i fokus när SAS lanserar en ny marknadsföringskampanj kallad "We Are Travelers". Tanken är att bekräfta resandet som en del av allt fler människors liv idag och den ska hyllar den glädje och förväntan som de allra flesta känner inför att flyga.

- Resandet är för många skandinaver en livsstil, vi reser gärna och ofta och det är en viktig del av vår självbild. Vi på SAS känner den här livsstilen väl eftersom vi själva är en del av den, säger Stefan Hedelius, Vice President Brand & Marketing på SAS, till Flygtorget.
         
En del i den nya kampanjen är just flyget och flygbranschen i sig. Det finns ett tydligt ökat intresse för hur flygvärlden fungerar och det ska den nya kampanjen bitvis berätta om genom att en flygbesättning spelar en av många huvudroller.

- Vi tänker ta ett steg in bakom kulisserna och visa att så här fungerar det runtomkring en flygning med hjälp av en vanlig besättning en kapten, en styrman, en purser, två värdinnor och en steward.
         
Det budskapet bygger på de undersökningar som SAS genomfört och som visar att många resenärer förväntar sig mer än bara en transport från start till mål. Det ska finnas service och teknik till för att förenkla resan, den ska ge mervärden och framfört allt ska det finnas resurser att lösa problem om de uppstår. ’

- SAS är marknadsledande i Skandinavien, vad gäller antal resenärer, bonusmedlemmar och annat. Det gör att resenärerna, som visar oss sin lojalitet, förväntar sig att vi visar att vi är marknadsledande, bland annat genom att ge lojalitet tillbaka. Det kan vi göra bland annat genom att göra resandet mer effektivt och mindre krångligt och framför genom att ta tillbaka förväntan och glädjen kring en flygresa.

- Det finns på produkter som är så omgärdade av positiva känslor som en flygresa innebär och den ska vi ta till vara.
         
Kampanjen lanseras samtidigt i de tre skandinaviska länderna och går i SAS egna kanaler, i tv, print,online och utomhusreklam. Starten är en emotionell film som hyllar flyget och resandet. Under hösten släpps sedan flera kortare filmer som porträtterar SAS besättning och SAS kunder.



Kommentera artikeln
Det finns 3 kommentar/er.
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
KopplingDu kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten

Snyggt!
Skrivet av ante, 2014-10-02 14:14:38
Intressant och roligt grepp!
Anmäl inlägget
Sång?
Skrivet av EBS, 2014-09-30 14:34:48
Mer skönsång på B737 flighterna tack. :)
Anmäl inlägget
Kul!
Skrivet av Mika, 2014-09-30 11:10:14
Kul grepp från SAS sida, ska bli intressant att se vad detta blir.
Anmäl inlägget
   Skriv ut   Tipsa en vän
TFHS
Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev