Du har rätt Thomas
Skrivet av Kalle Viking, 2014-10-03 19:56:24
Det är många faktorer som vägs in, nämligen yrkeskunnandet, tidsaspekten, avståndet, etc, etc. När det gäller Irland/Shannon, så görs mycket av de okvalificerade jobben av "inkallad" personal, som inte har någon som helst utbildning inom flyget. "Så du får vad du betalar för".
|
|
underhållskostnader
Skrivet av thomas, 2014-10-02 10:28:54
jag trodde det var yrkeskunnandet som avgjorde en sån här fråga inte orten, här är även säkerhetsaspekter inblandade. Många företag flyttar tillbaka tillverkning från Kina, med ekonomisk vinst. Sen kostar det massor att ferryflyga till orter utanför sitt linjenät, svårt förstå hur det kan bli billigare ex på Irland.
|
|
Underhållskostnader
Skrivet av Kalle Viking, 2014-10-02 10:07:08
Man har genom åren gjort genomgripande benchmarking, där man jämfört allt på de olika baserna, samt även Shannon och Tallin. Slutsvaret har alltid blivit att kvalité, kostnad och tidsaspekten, gjort att basen på Arlanda har visat sig vara det bästa alternativet. Men vill man ha "låg" kostnad så blir platsen Shannon, men då får du även en mycket låg kvalité. Vill man ha hög kostnad blir det CPH. Väljer man OSL, så kommer maskinen oftast ut ca fyra dagar senare än på ARN.
|
|