Det finns 14 kommentar/er. Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades. Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten
|
Härligt
Skrivet av Rune, 2014-10-10 14:23:10
Skönt att se att amatörerna aldrig ger upp... Skyways hade förkastliga villkor, Nextjet har det, de andra behöver vi inte ens nämna...
|
|
Vem?
Skrivet av Undrar, 2014-10-09 13:27:54
Vem är Salen?
|
|
Det funkar inte ekonomiskt
Skrivet av Mr Manus, 2014-10-09 11:42:13
Kom ihåg att Sievert skulle köra på kommersiell basis efter att JZ tagit hem upphandlingen till GVE. Efter drygt 10 månader fanns inte Swedline längre. Sedan försvann även JZ. Där var det Salén som tog över och körde på känsla..
|
|
Heja Palle
Skrivet av Pelle, 2014-10-09 11:21:35
Kör hårt Palle, du förtjänar att lyckas.
|
|
heja Estonia!
Skrivet av sh, 2014-10-09 07:16:04
Heja Estonia Nextjet behöver konkurens och det är bra..
|
|
oseriöst OV
Skrivet av östgöte, 2014-10-08 23:16:43
Hur länge höll Estonian ut på Växjö Amsterdam? Var det ens 100 dagar? Hoppas norrlänningarna förstår att hålla sig till sin trotjänare som varit uthållig i Norrland. Heja Next jet!
|
|
Tidtabellen....
Skrivet av OTP, 2014-10-08 23:13:58
Tyvärr är tidtabellen hårt styrd och det finns ingen chans att hinna in från Baltikum innan avgång måste gå från Norrland på morgonen.
KANSKE skulle man kunna köra en sväng till baltikum under lunchen, från Norrland då.....
|
|
Ha ha
Skrivet av Sas, 2014-10-08 22:58:52
Ni som tror att det kommer gå två olika flygbolag på sträckorna kommer bli besvikna. Estonian kommer med all säkerhet dra sig ur. De får inte förlora mer för då drar den estlänska staten i handbromsen. Det är kris.......
|
|
Estonian air
Skrivet av thomas, 2014-10-08 21:19:34
Åker ofta Estonian air till och från Lennart Mehri airport, trevligt litet bolag, går alltid på tid, snabbt att borda Embraern och gå av, man sitter aldrig inträngd i mitten lycka till med Svenskt inrikes
|
|
Ojämn fight.
Skrivet av Bulten i Bo, 2014-10-08 20:16:46
SAAB 340 eller Embraer 170, det blir inte så svårt att välja. Fördel Estonian.
|
|
Estonian?
Skrivet av Jens, 2014-10-08 16:32:37
Betyder det att man mara kan flyga vidare till Tallinn på samma biljett? Borde det inte finnas en marknad för SAS och JetTime i stället?
|
|
Hur ser slingan ut?
Skrivet av Lågprisprofilen, 2014-10-08 16:30:57
Innan vi dömer ut Estonian airs satsening som ett sätt att dränera de estniska skattebetalarna på den svenska komersiella flygmarknaden kanske vi ska se på deras upplägg. Det kan ju handla om merutnyttjande av flyg som ändå går TLL-ARN-TLL men som kanske har dålig intjäning på ena vägen, och ser att det blir ett bättre nyttjande av flyg och personal om man kör TLL-ARN-GEV-ARN-TLL.
Bara en tanke.
|
|
Skall Estländska staten förlora mer?
Skrivet av Staten, 2014-10-08 10:43:12
Inte en changs att Estländska staten skall pumpa in pengar och konkurera på svensk inrikesmarknad. Estonia kommer dra sig ur inom kort. De fortsätter att förlora massor av pengar och de hade inte räknat med att Nextjet skulle lämna in om kommersiell trafik på Gällivare.
|
|
Kramfors
Skrivet av Tottas, 2014-10-08 08:52:46
Kramfors ingår inte i upphandlingen
|
|