Det finns 13 kommentar/er. Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades. Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten
|
Det er ikke bra
Skrivet av pf, 2014-10-19 23:30:03
dersom "noen" bruker fagforeningskorten som argument for ikke å serve OSD på tider av dognet. Mener man da at det ikke skal gå SAS-maskiner mellom 09.45 og 16.xx til ARN. Tror ni inte at da kan andre ta opp den tråden om det finnes pax. Skremmende, spesielt i den utsatte stilling SAS er i.
|
|
Inrikes Norge
Skrivet av Anonym, 2014-10-19 03:30:58
Svensk kabinpersonal flyger ju t.ex. inrikes i Norge på grund av tjafs inom kabinförbunden.
|
|
fördelning
Skrivet av kalle viking, 2014-10-18 22:30:01
Inom SAS är det bråk om vilka länder som skall flyga vart och med vilka maskiner. Innan detta är löst har Norwegian löst detta genom att göra det mest logiska, utan politiska ingrepp. Piloterna inom SAS gräver gropen djupare, i vilken vi alla hamnar. Kallas för prestige mellan de olika ländernas pilotkårer.
|
|
@Pelle
Skrivet av Förnyelse, 2014-10-18 22:19:21
På ARN ska b737 bytas ut till airbus istället.
|
|
Blää
Skrivet av 30st, 2014-10-18 21:40:21
30st trötter
|
|
Konstigt
Skrivet av 30neo, 2014-10-18 16:10:08
Vad är 30neo för något? Helikopter? Det finns 320neo, 330neo och sedan vill Emirates ha A380neo
|
|
Fy
Skrivet av Pelle, 2014-10-18 13:00:49
Någon som förstår hur dom hade tänkt få in 30neo på cph?
|
|
Rättvisa
Skrivet av Besättningsbrist, 2014-10-18 12:59:07
Danskarna motsätter sig att ARN-baserade piloter flyger från CPH så varför ska CPH-baserade piloter få flyga i Sverige
|
|
Tja...
Skrivet av Skåningen, 2014-10-17 23:05:34
Det blir bra med lite fler danskar i Norrland..... Så någon fattar vad man säger :-)
|
|
ROT, bør du gå inn å analysere hvorfor
Skrivet av pf, 2014-10-17 22:05:49
det blir A-320 på enkeltslingen til Øst-Trøndelags hovedstad Østersund ? Mangles fly, evnt pga underhåll, eller hva er det egentlig(brukes kapasiteten annet sted?) Da må det da være langt bedre med en A-320 og rutefremføring, enn at flygingen evnt kanselleres....... Hvor mange pax ser skilnad? De er glade for å komme trygt og presist fra A til B, mulig 1 eller 2 på hver flyging er opptatt av om flyet er skrudd sammen i Renton eller Toulouse....
|
|
Nonsens
Skrivet av KB, 2014-10-17 20:42:21
Knappast att man delar upp SAS. Att allt centraliseras ger synergier. Finns inga fördelar att dela allt i mindre bolag med 3 av allt. Det är väl bara bra att man kan optimera flottan när det behövs. Tolkar det bara som att SAS börjar fungera som ett riktigt företag där särintressent inte går före bolagets bästa.
|
|
Lägg ner och bygg upp
Skrivet av GF, 2014-10-17 15:16:19
SAS ska delas i tre och varje del bli ett helt självständigt flygbolag och inga Boeing 737 i den svenska delen, gör om gör rätt
|
|
Att ingen NO eller SE crew reagerar ?
Skrivet av ROT, 2014-10-17 12:36:42
Ännu ett drag från DK-dirigenten! Först Cimber sedan Jet Time och nu SE inrikes. Har svårt att tänka mig en 737:a skulle få tillåtelse att flyga en extra sväng till ex. CPH - BLL (Billund) Även Putin har planer.
|
|