Det finns 23 kommentar/er. Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades. Nyheten har en egen tråd i vårt Flygforum
|
kul
Skrivet av Andre, 2014-12-21 22:34:45
Bra att ni vaknat till SAS och börjar satsa på Asien från ARN. Men varför inte Arlanda-Tokyo???
|
|
Plastinka
Skrivet av Saltkammargutten, 2014-12-19 13:42:24
Svårigheten med HKG, om vi tänker vidaretrafik, är att HKG inte är en stor Star Alliance hub. I alla fall inte om resan går till Australien.
|
|
täcker hela bortre asien
Skrivet av flymore, 2014-12-19 13:11:05
Om man ser på att man nu även plockar in ARN passagerare som skall vidare till Australien, Filippinerna ,vietnam o Taiwan så kommer nog linjen att gå bra. Många reser nu via bkk eller Helsingfors. Tack SAS men många år försent
|
|
Ny långlinjen flotta
Skrivet av Ny flotta, 2014-12-19 10:45:50
Jag vet att andra redan kommenterat detta men så att folk är med på noterna: SAS kommer få totalt 4 nya A330E och 8 A350XWB. Första leveransen sker hösten 2015 då av en A330. Ingen av de befintliga långlinjerna kommer läggas ner på grund utan den nya linjen till Hong kong
|
|
Nya flyg
Skrivet av Re Joakim, 2014-12-19 09:59:05
Du kanske har missat att SAS från och med hösten 2015 kommer få nya flyg levererade.
|
|
Plan
Skrivet av Joakim, 2014-12-19 06:48:45
Någon som vet hur SAS kompenserar för linjen? Någon annan linje lär ju läggas ner om 330n kommer från den befintliga flotten.
|
|
Bra!
Skrivet av MH, 2014-12-19 06:31:50
Mycket bra iniativ, kommer gynna finans, import/export samt erbjuda en bra desitination/mellanlandning for resor vidare i Asien. Basta flygplatsen i varlden (HK alltsa... om nagon trodde nagot annat...)
|
|
Long haul över lång tid
Skrivet av Paprikatåget, 2014-12-18 23:32:13
Hej NewSAS! Efterfrågan från näringslivet är betydligt större på en non stop-linje till Tokyo än till H K. Det är i princip finanssektorn som kan ha intresse. De är inte så många resenärer men är säkert duktiga lobbyister som bearbetat SAS. H K är inte heller superhit för transfer till övriga Kina. Geografiskt fel, finnarnas non stop till flera städer + olika bolag via Peking eller Shanghai täcker. Transfer till övriga Asien bättre på andra platser. Gärna fler LH från ARN - men över lång tid.
|
|
Suck
Skrivet av Kurt, 2014-12-18 21:18:23
Ett desperat försök från SAS igen. Bolaget kommer bara blöda ännu mer.
|
|
Norwegian copy cats
Skrivet av Tom, 2014-12-18 18:02:29
Not before NAS show The way, SAS realizes that Scandinavia is more tan Kastrup.
|
|
Äntligen ARN
Skrivet av KA, 2014-12-18 16:58:42
Äntligen en ny långlinje från ARN. Hoppas bara det inte är för sent att kunna plocka passagerarna som annars flyger via HEL. Blir förmodligen en av de nya 330-300E maskinerna som ska trafikera rutten då SAS sagt att de tänkt behålla några av de gamla A333 för att utöka linjeflottan.
|
|
Toppen
Skrivet av Bertil, 2014-12-18 14:04:12
Ett bra besked SAS. En bra destination dit många reser. Skönt att slippa behöva byta i Bangkok varje gång man skall vidare i Asien. Extra bonus, flyget går från Arlanda.
|
|
Varför inte?
Skrivet av NewSAS, 2014-12-18 13:36:39
Paprikatåget - hur vet du hur många som åker mellan Sth området och HKG? Eller hur ARN-NRT (där SAS inte får fler slots) kunde varit bättre?
Sth området gör inget än bara klagar att SAS aldrig lägger långlinjer från ARN. Nu blir det en ny linje, utan stopp via Europas utkant (!). Perfekt, snabbt och smidigt.
Borde istället glädjas!
|
|
Info
Skrivet av NewSAS, 2014-12-18 13:32:12
Alexander Hed - Cathay hade en katastrof linje via FRA 3 eller 4 ggr/v runt -96/-97, dessutom med en alldeles för stor B744!
SAS flög med sina B763 som var mycket begränsad, dvs kunde inte flyga fulla vare sig med last eller pax.
|
|
Grattis Arlanda & HKG!
Skrivet av NewSAS, 2014-12-18 13:26:18
Verkligen kul att det blir en linje mellan ARN och HKG. Danskarna blir nog lite sura förstås... trots att jag är SKånebo tycker jag det är m. trevliga nyheter. Numera boende i Köln och byte på ARN blir säkert hur bra som helst (isf CPH).
|
|
Äntigen..
Skrivet av Christel, 2014-12-18 13:10:54
kanske jag får flyga långt igen.... älskar det verkligen...
|
|
Helt rätt
Skrivet av Gullan Purser&Flygexpert, 2014-12-18 12:55:43
Detta ligger helt rätt i pipeline, hoppas inte flickorna bråkar om vilo modulen bara, jag har vilat stockarna på cateringskåp ända till Montevideo, detta kommer att bli en paradlinje, en gateway till Asien.
|
|
Ingen hit
Skrivet av Paprikatåget , 2014-12-18 12:38:44
Ja, Cathay Pacific varade bara ett par månader - totalfiasko! Stockholm och Mälardalen har redan en smidig väg till Hongkong Kong via Helsingfors och det borde räcka till för de förhållandevis få som åker dit. Men SAS räknar förstås med en del transferpassagerare, framförallt till/från London. Men nonstoppen och Finnair är hårda konkurrenter där också. Det finns ett större behov för Arlanda-Tokyo.
|
|
Tummen upp
Skrivet av Oskar, 2014-12-18 12:22:46
Roligt med en ny linje, och att de satsar på Stockholm! Hoppas linjen går bra!
|
|
Panytt fodd linje???
Skrivet av Alexander Hed, 2014-12-18 11:55:04
SAS trafikerade i mitten pa 1990-talet Hong Kong..och Cathay Pacific flyg nagra ganger i Veckan linjen Hongkong-Stockholm via nagon knutpunkt i Europe..dessa linjer lades ner..vad har hant, blev det lonsamt igen eller??
|
|
Where the f**k you been
Skrivet av Lyman Zerga, 2014-12-18 10:24:26
I don't believe in weakness... it costs too much.
|
|
kul
Skrivet av Dan, 2014-12-18 09:57:52
Hoppas det kommer fler linjer framöver. Hoppas det går bra för dem!
|
|
Äntligen
Skrivet av Bra, 2014-12-18 09:36:58
Äntligen har SAS tänkt till!
|
|