Det finns 11 kommentar/er. Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades. Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten
|
Ja hejja
Skrivet av Fredrik, 2015-06-12 10:14:00
Edward Riedl, riksdagsledamot (m) måste vara den största pajas som finns. Skriver barnsliga insändare och interpellationer om Bromma i parti och minut. Han kan ju fråga sej varför debatten om Bromma existerar och det stavas fd. Alliansregering som ville att Bromma skulle bli storflygplats som strider mot ingånget avtal
|
|
Regeringen gillar bara krisgsmaterial
Skrivet av Jonas, 2015-06-10 11:42:14
Nuvarande och gamla regeringen fokuserar bara på försvaret och SAABs försäljningar av stridsflyg. Så uppenbart! Regionala flygplatser och det civila flyget får inget gehör. Låt de mindre flygplatserna och regionala flygbolag blöda och låt Swedavia och LFV som statliga bolag styra svensk utveckling inom flyget och tjäna grova pengar.
|
|
Inte korrekt
Skrivet av Långbänken, 2015-06-09 18:21:15
Jag tror att många har missuppfattat de politiska strömningarna i Sverige just nu.Det skulle inte på något sätt vara politiskt korrekt att vidta åtgärder som främjar flygets utveckling i landet. Det kan ni fetglömma.Det kommer att satsas på väg- och spårbundna trafikslag. Jobb som (ev) försvinner från flyget kommer att på pappret att balanseras av arbetstillfällen inom "miljövänliga" trafikslag.Om linjer (och flygplatser) läggs ner hurrar man bara!
|
|
Mumma för Miljöpartiet
Skrivet av Stor FL, 2015-06-09 17:41:44
Löfden rår inte på MP. Någon flygstrategi som innehåller utveckling av flygsektorn kommer inte se dagens ljus med MP i regeringen.
|
|
Slakten av flygplatser
Skrivet av Cege, 2015-06-09 12:50:11
Edward Reidl har varit högst bidragande till slakten av flygplatser i Sverige. Regionala flygplatser går på knäna samtidigt som pengarna rinner ut från Arlanda in i div byggprojekt som borde finansieras på andra sätt.
De större flygplatserna bör finansiera de mindre. Ett sånt system har man i Norge och det fungerar bättre än det Svenska.
Edward tycker nog livet är behagligare i opposition då man slipper fatta beslut själv.
|
|
Flyganställda och skatteintäkter
Skrivet av Mr €, 2015-06-09 08:39:50
Staten vill gärna få in skattepengarna och från de anställda i flygbranschen och jag misstänker att den % sjunker snabbare och snabbare. Det stora misstaget var att inte gå med då Airbus bildades och inte tvinga fram förbättringar i SAS divisioner som hade export intäkter. En annat misstag var att politiskt sälja ut och försöka döda svenska rymdsatsningar. Det räcker inte med att endast stödja Saab och gamla Flygmotor med villkorslån och Saab med EKN för att stoppa raset.
|
|
Jamen alltså... (@Anders)
Skrivet av Per, 2015-06-08 20:38:59
Det är ju irrelevant vad som står på oppositionens webbsidor! Ska det bli en strategi, som Löfvén sägs ha utlovat, så bör ju tankarna på en sådan presenteras av regeringspartierna. Nu har vi ju vant oss vid Löfvéns alla löften, och att ett löfte från Löfvén i bästa fall betyder att det är en målsättning att det är en ambition att eventuellt genomföra saken i fråga om ekonomin så tillåter. Och Miljöpartiet och LO samtycker!
|
|
Som vanligt, för sent!
Skrivet av Oja, 2015-06-08 20:22:17
Hade vi (och Norge) haft en strategi eller åtminstone inte ständigt "slumra", skulle vi kanske sluppit försörja halva den danska flygmarknaden.
|
|
Neutralitet
Skrivet av Anders, 2015-06-08 20:16:59
Kära Anders Carlsson. Söker man på flygstrategi på C, V, SD,M,Fp egna hemsidor får man inte heller några träffar- men det kanske är irrelevant om man kan klanka ner lite på de rödgröna?
|
|
mycket trafik många strejker få passagerare Cph
Skrivet av thomas, 2015-06-08 18:50:32
Undra hur många % av sas passagerare som är Danskar? De drar vinstlotten med mycket Sas flyg från cph kastrup de många strejkernas flygplats
|
|
Vad hjälper en flygstrategi
Skrivet av Linkan, 2015-06-08 15:33:45
Detta är nog mest spel för galleriet. Vi låter de fria marknadskrafterna jobba. Staten skall väl inte satsa pengar på flyget. Flyget sköter sig själva. Den enda gång marknaden önskar inblandning av staten är om de får fördelar eller pengar.
|
|