Det finns 6 kommentar/er. Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades. Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten
|
Slutet
Skrivet av Pilot, 2015-09-02 20:57:35
Nu är det början på slutet för Braathens ...
|
|
Drömmar
Skrivet av Anders, 2015-09-02 17:20:00
Att Peder Grunditz våta dröm är London City Airport är ingen hemlighet. Brommas ledning har varit på studie besök där åtskilliga gånger och det är så man vill att Bromma skall utvecklas. Sen att Bromma aldrig kommer ha några business jets förutom någon enstaka vilket London har drösvis av får inte störa Swedavias vision
|
|
Q400
Skrivet av Micke, 2015-09-02 13:40:09
Q400 är en naturlig efterträdare till SAAB 2000. Ungefärliga prestanda. Det passagerarna bryr sig om är tre saker pris, tid och säkerhet. En Q400 är något billigare per passagerarsäte än en SAAB 2000. Kan köras på samma tidtabell som en SAAB 2000. Däremot har det hänt en flygolycka med dödlig utgång för Q400, vilket inte SAAB 2000 har haft. Och i andra sidan så finns det ungefär 450 Q400 som flyger idag mot SAAB 2000 som har runt 50 stycken.
|
|
Flygplanstyp
Skrivet av Steff, 2015-09-02 10:26:39
Ändå lite intressant för flygplanet passar in bra på Bromma med ungefär SAMMA hastighet som Saab 2000. Är ju bara Avron och CSeries som är bättre kapacitetsmässigt nu så är lite oväntat att det bara är en Q400 som trafikerar.
|
|
Varför vatten?
Skrivet av Hennessy, 2015-09-02 09:15:50
Varför sprutar de vatten på kärran? Air baltics piloter föredrar väl att dricka whiskyn ren..?
|
|
Flygplanstyp
Skrivet av Sällsynt på Bromma, 2015-09-02 07:55:07
Varför nämner man att Q400 är sällsynt på Bromma? Det är väl ointressant eftersom alla vet att det mesta är sällsynt på Bromma eftersom flygplatsen har restriktioner.
|
|