Det finns 6 kommentar/er. Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades. Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten
|
Blir nog inte mycket
Skrivet av Långbänken, 2015-10-07 17:12:17
Arlanda har ju profilerat sig som en matarflygplats med kortbanestrategi så det blir nog inte någon ökning på interconttrafiken. Förläng 08/26 med 1000 meter så ökar attraktiviteten när det gäller att uppnå garanterad kontinuitet för operatörerna.
|
|
Ökade kostnader
Skrivet av T, 2015-10-07 05:44:32
Kommer det garanterat bli - för passagerare eller flygbolag (dvs passagerare). Jag skulle inte lita på ett ord som kommer ur Torborgs mun.
|
|
Freedoms of the air
Skrivet av KA, 2015-10-06 16:59:42
Beroende på vilka Freedoms of the air ett flygbolag har på en rutt kan de få tillåtelse att göra detta. Att plocka upp pax på i annat land än hemlandet och sedan flyga vidare till ännu ett annat land är antingen 5th eller 7th. Läs mer här. http://www.icao.int/Pages/freedomsAir.aspx https://en.wikipedia.org/wiki/Freedoms_of_the_air
|
|
Slottar
Skrivet av Pilot, 2015-10-06 15:50:30
Om dessa bolag får slottar på ARN. AMS vägrar ge slottar åt sandlådebolagen...
|
|
Dolga
Skrivet av Cheesecake Farnerud, 2015-10-06 13:59:45
Var finns källa till detta? Vilken är den fullständiga listan som är uppdaterad.
|
|
Open Skies?
Skrivet av Fundersam, 2015-10-06 11:16:35
Låter toppen! Men hur är regelverket? Får ett flygbolag som har sina flygplan registrerade eller har hemvist i annat land/kontinent plocka upp passagerare i Sverige och sedan flyga dem vidare. Alltså inte till sin hemvist. Är så fallet så ligger SAS och Norwegian risigt till. Tex Emirates med dess massiva låndistansflotta skulle enkelt konkurrera ut våra egna bolag. Återstår att se...
|
|