Det finns 17 kommentar/er. Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades. Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten
|
Har ju bar
Skrivet av Bertil, 2015-11-17 11:43:44
Jag kanske skall ändra mej och överväga en resa med deras 380. Jag såg på seatmap att dom har kvar baren i business. Den är ju ett lyft.
|
|
ARN
Skrivet av lokis, 2015-11-17 09:53:40
Det är ett jäkla prat om CPH och ARN när inte dom på högre instans kan bygga ut banorna, m.m. på ARN, så dom kan ta emot större plan, det enda dom har i huvudet är mera hotell och affärer, det går före.
|
|
A380 och ARN
Skrivet av Mr €, 2015-11-17 09:52:04
Arlanda behöver ny pir och bagagehantering innan det är meningsfullt att ta A380 hit. Det är på gång och de som förlorar transfertrafik till södra halvklotet blir LH, BA och KLM.
|
|
Hellre extra 777
Skrivet av Leif, 2015-11-16 13:42:17
Som jag skrivit tidigare, förvisso är komforten högre i A380 men jag ser hellre en extra kvällstur på ARN-DXB än större maskin
|
|
Och?
Skrivet av Göran., 2015-11-16 12:11:00
Det finns kanske underlag på kort sikt, men på längre sikt när nyhetens behag är över? Återstår att se. Den nordeuropeiska marknaden är ju trots allt ganska liten.
|
|
Grattis CPH?
Skrivet av Spanky, 2015-11-16 08:42:11
Förstår inte varför en del av er gratulerar Köpenhamn. Vad är det att gratulera?
|
|
Seat map...
Skrivet av Fredde, 2015-11-14 07:54:56
Seatguru har en karta över denna konfiguration: http://www.seatguru.com/airlines/Emirates_Airlines/Emirates_Airlines_Airbus_A380_Two_Class.php
|
|
Arlanda/Sveg
Skrivet av Märsta, 2015-11-14 07:44:54
Köpenhamn är en stor flygplats Arlanda är ingenting
|
|
Grymt
Skrivet av Dansosen, 2015-11-13 19:54:53
Wow, grattis Cph. Verkligen häftigt!
|
|
A380 alla dagar
Skrivet av Cph, 2015-11-13 18:41:12
Emirates a380 är överlägsen deras 777 i komfort! Både i business och eco. Har ni sura rönnbär sett den nya inredningen i a380 2class?? It's a dream! ÄVEN i eco! Grattis Cph säger jag bara!
|
|
#Bertil
Skrivet av Arne Anka, 2015-11-13 17:18:57
Nja, som ekonomiklassresenär nog skulle jag föredra Emirates A380 framför Qatars synnerligen trånga B787;a. Faktumm är att båda Ethiopian och Kenya Airways ger mer plats åt knäna i sina dreamliners jämfört med Qatar....
|
|
Alldeles för mycket pax
Skrivet av Bertil, 2015-11-13 14:50:30
Det är inget flygplan man ser fram mot att resa med. Vidrigt stor ekonomiklass och en ganska trång business klass. Tänk mardrömmen att vara sist ur detta flygplan om man inte sitter i business. Tar hellre Qatar Dreamliner från ARN.
|
|
A380 NEO på gång
Skrivet av Rättelse - igen, 2015-11-13 12:37:50
En A380NEO ligger inte på is, den som läser rapporterna från Dubai Air Show vet att John Leahy, COO på Airbus sagt att en A380NEO är "oundviklig".
|
|
Rättelse
Skrivet av Peder, 2015-11-13 12:03:15
1. A380 Neo blir bara aktuell om RR och Emirates är med och delfinansierar. 2. A380-900 är lagd på is på grund av noll intresse från bolagen.
|
|
ARN
Skrivet av KA, 2015-11-13 11:32:19
Denna A380 skulle inte fungera på Arlanda, faktum är att ingen utav maskinerna EK flyger som man skulle ta bort första klassen från skulle inte passa bra på ARN då första klassen från ARN alltid går full till DXB medan ytterst sellan från CPH och pga detta sker detta byte istället för en vanlig A380.
|
|
Öltrix
Skrivet av Saltkammargutten, 2015-11-13 10:53:28
Vilket innebär att man downgradar Köpenhamn då det inte finns underlag för premium och mer underlag för flipp flopp charter folk.
|
|
Dolga
Skrivet av Cheesecake Farnerud, 2015-11-13 10:51:17
Jag är ju ingen jurist, men är inte detta tokroligt.
|
|