Det finns 24 kommentar/er. Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades. Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten
|
Vad
Skrivet av DC-10, 2016-02-13 13:43:06
är rätt och vad är fel Linkan? Du verkar att tro/tycka, att det du påstår är det enda rätta. Sanning och saklighet tycker jag är det rätta.
|
|
Inte konstigt med alla problem.....
Skrivet av Linkan, 2016-02-13 12:34:54
Det är inte konstigt att vi har så mycket elände här i världen. När så många har svårt att skilja på rätt och fel.
Många anser att så länge de själva har något att vinna på att runda givna regler är det Rätt.
Men har det något att förlora då är det Fel.
|
|
Linkan,
Skrivet av pf, 2016-02-12 17:29:25
kan du tilfeldigvis forsøke å tenke det om et øyeblikk....Norwegian har fløyet siden 2002, tildels i Europa.
Tror du ikke at EU ville ha stoppet de Om de hadde foretatt seg noe ulovlig, hva ?
Bare å innse det-det er ikke SAS m.v., og langt mindre deres ansatte, som lager reglene-det gjør EU, og Norwegian følger de.
Forøvrig er jeg svært enig med det som DC-10 skriver i denne debatt.
|
|
Det
Skrivet av DC-10, 2016-02-12 15:18:01
är EU själva som valt att ta upp diskussionen med DOT. Det handlar inte bara om Norwegian Det handlar om OPEN SKIES. Släpp ditt fokus på Norwegian. Fast du kanske vill att USA själva skall få styra flygtrafiken mellan Europa och US med hjälp av protektionistiska viljor.
|
|
Bankrånaren klagar hos polisen......
Skrivet av Linkan, 2016-02-12 12:01:52
En som kräver att EU skall hjälpa till med att regler följs när det passar och vägrar i andra sammanhang att själv följa EU´s regler.
Skrattretande! Bankrånaren som klagar hos polisen att han inte får parkera utanför banken i samband med rån.
|
|
Ersättning till pax,
Skrivet av DC-10, 2016-02-11 14:36:20
vilket naturligtvis skall skötas. Men det har inte ett dugg att göra med EU,s kommande diskussioner med DOT. Det ligger på ett helt annat plan, nämligen Open Skies. Det handlar om storpolitik. Skulle nu UK mot förmodan lämna EU, då ökar säkert möjligheterna för NUK. Med tanke på att UK och USA är allierade och har ett stort samarbete i många andra frågor. Ersättning till pax finns nog inte ens på dagordningen. Det gäller att lyfta blicken, och att försöka att se helheten
|
|
Det är EU domstolen som säger betala...
Skrivet av Linkan, 2016-02-11 12:42:05
Thursday 17 September 2015 12.07 EDT Last modified on ... a head after the court said airlines must pay out if flights are delayed or cancelled for “technical reasons”.
“The airline must ensure the maintenance and proper functioning of all aircrafts used for commercial activities. No component of an aircraft is indestructible; these situations are inherent in the normal operations of an airline.
|
|
Ja, du
Skrivet av DC-10, 2016-02-10 16:17:10
Linkan. Tror att du behöver sätta dig in i UK's ev. planer på att lämna EU. När det gäller Norwegians "brott" mot EU's regler, så är det väl mer att de "bryter" mot dina åsikter. Ersättning till pax har inget med att göra, när det gäller tillstånd från DOT. Tråkigt med enögd kritik, fast det är man ju van vid från dig.
|
|
Arbetskraftsshopping är bra.
Skrivet av Björn L, 2016-02-10 14:16:38
Då blir det billigare flygbiljetter!
Vem bryr sig om arbetstillstånd?
|
|
NUK
Skrivet av @Linkan, 2016-02-10 13:13:47
Ja det blir å se vilka handelsavtal som gäller OM de lämnar. Har de EU bakom sig så återstår det att se om de bryter eller inte. Verkar ju aldrig bli klarlagt vad som ör extra ordinära orsaker. Vad ARN tycker är ointressant då de inte har någon makt. Oavsett vad, blir det flygtättigheter över Ryssland och bas på ARN är det godnatt för SAS.
|
|
Britterna är på väg att lämna EU
Skrivet av Linkan, 2016-02-10 12:09:24
Britterna är på väg att lämna EU då blir det andra regler som gäller.
@DC10 Norwegian följer ej EU´s regler om ersättning till passagerare. Det kan väl knappast ha undgått någon.
|
|
EES
Skrivet av Pelle, 2016-02-09 17:47:40
@ABC.. Norge går under EEA och är därför förknippade med EU. Vad detta har med NAU och NUK att göra i denna fråga får du gärna själv besvara eftersom du drar den parallellen.
Det är framförallt det Brittiska sällskapet som kommer att göra det intressant.
|
|
Linkan,
Skrivet av DC-10, 2016-02-09 12:53:51
varför tror du att EU tar upp frågan med DOT, om Norwegian bryter mot EU's regler?
|
|
EU bortde ta Norwegian i örat
Skrivet av Linkan, 2016-02-09 11:26:36
Vad EU främst borde göra är att ta Norwegian i örat och få bolaget att följa EU´s regler. Därefter kan man stötta Norwegians ansökning. Men först när Kjos rättat in sig i ledet.
|
|
Inge F. Vidare,
Skrivet av Trött, 2016-02-09 09:47:11
hatar Norwegian och Boeing 787. Undrar om alla hästar är hemma.
|
|
Jet Air
Skrivet av @Inte ratt, 2016-02-09 08:40:10
Hva med indiske Jet Air. India / Pakistan, er vel samme sak. De fly mellom Brussel og flere destinasjoner i USA. Så har du Singapore Airlines som flyr Frankfurt - New York.
|
|
Undrande
Skrivet av Hank, 2016-02-09 00:19:42
ABC vart kommer Norge in i bilden? Ni som säger att den asiatiska besättningen är lågavlönad, jag vet inte, kan ni inte upplysa oss, vad tjänar de?
|
|
Asiatisk billigpersonal????
Skrivet av Björn L, 2016-02-08 21:37:04
Norwegians "asiatiska billigpersonal" tjänar betydligt bättre än SAS timanställda i kabin som har McDonalds löner.
|
|
Ja eller Nej!
Skrivet av Micke, 2016-02-08 19:30:05
Varför denna beslutsångest? Ja, dom uppfyller kraven = Ja! Nej, dom uppfyller inte kraven = Nej!
Hur svårt kan det vara? Två år!!!! Skäms USA!!!
|
|
hög tid
Skrivet av Inge F. Vidare, 2016-02-08 19:25:21
Det som är hög tid är att den arroganta Norbaggen,Kjos, inser att han inte kan fortsätta hålla på med en massa regelshopping.
|
|
Även finnair använder asiater
Skrivet av nonews, 2016-02-08 19:10:45
Finnair använder redan till 100% billig kinesisk personal på sina linjer mellan HKG-HEL. Att delar av personalen på andra linjer blir blandad ser inte jag som problem utan som det enda sättet att överleva som flygbolag.Man anställer även nya medarbetare på avreseorterna vilket antagligen totalt ger fler arbetstillfällen.
|
|
Inte rätt
Skrivet av ABC, 2016-02-08 19:09:44
Norge står utanför EU och därmed borde de ha samma status som Pakistan i EU:s ögon. Jag tror knappast ett pakistanägt flygbolag skulle få flyga mellan EU och USA.
|
|
EU
Skrivet av Pelle, 2016-02-08 16:55:03
Ändå har man EU bakom sig... Är det norwegian, EU eller open skies man skall klaga på? Hade det inte varit Norwegian som varit först ut så hade det varit någon annan.
|
|
Ja, arbetstillfällen för asiatisk billigpersonal.
Skrivet av Harry, 2016-02-08 14:14:22
Vid massor av Norwegianflygningar mellan Europa och USA används asiatisk billigpersonal ombord. Det kan man se på bilder som Norwegian själva publicerar. Om Norwegian tillåts göra detta måste alla andra bolag göra det också. Det kommer att kosta hundratusentals arbetstillfällen för europeisk och amerikansk flygpersonal. Det nämner inte Holmberg Jacobsson.
|
|