Det finns 5 kommentar/er. Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades. Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten
|
Tunn analys
Skrivet av Einar, 2016-06-20 10:57:35
SAS klarar inte den "dubbla" konkurrensen med Norwegian, RyanAir och de stora nätverksbolagen på egen hand. Det är bara en tidsfråga innan Eurowings (LH) blir ombedda att ta över. Dyra Eurobonus läggs in i Miles and More och Europatrafiken passar in i Eurowings nätverk. Detta kan sänka SAS kostnader/seat med 10-20 EUR.
|
|
Matartrafik
Skrivet av Förundrad, 2016-06-19 21:21:45
Neddragningar fortsätter. Linköping, nu ner på 1 morgontur Köpenhamn, 1 returflyg sent på kvällen. Samtidigt, KLM ökar, 3 turer ut och 3 turer hem per dag, Jetkärra, i stort fullsatta plan.
Varför väljer man inte SAS, varken i affärsroll eller privat med familj? Lika illa i Övriga Sverige?
|
|
Mer långlinjer trycker RASK.
Skrivet av X, 2016-06-18 09:27:46
Men också kostnaderna. Drygt en halv miljard har investerats i nytt bokningssystem enligt andra källor. Det slår på kostnaderna men både sparar pengar och höjer intäkter på sikt.
Dumt att gå ut och säga att det ser bra ut framöver i samband med förhandligar. Det kunde ge problem om SAS gjorde det. Faktum är att SAS står starkt, men måste självklart fortsätta på effektiviserings och communityvägen.
|
|
Egendomligt
Skrivet av Konstig analys, 2016-06-17 14:52:45
Ja så här konstigt blir det när någon utanför SAS gör analyser och fantiserar. Skulle SAS samarbeta med Finnair och Norwegian?? Konstig idé. Flygtrafik drivs numera för passagerarna och kunderna och inte för att skapa nordiska arbetstillfällen...
|
|
skär i helt onödiga kostnader.
Skrivet av thomas, 2016-06-17 09:48:09
Mycket bra analys det SAS och alla 260 IATA bolagen behöver framförallt, är att komma ifrån det ålderdomliga IATAs BSP och GDS systemen. 50 årig relik, helt onödiga mellanhandsdatabaser som kostar dessa flygbolag 30 miljarder USD varje år, bara där tjänar SAS minst en miljard per år.
|
|