Det finns 7 kommentar/er. Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades. Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten
|
AMS, ARN, HEL.
Skrivet av Ted Brasa, 2016-09-13 16:10:29
Reser rätt mycket. Utgår från GOT. Då är ARN resp HEL perfekt till Asien. Till övriga världen passar AMS bäst. Enormt linjeutbud och med 5 dagliga KLM-flyg GOT-AMS helt perfekt. Varför då välja svindyra CPH?
|
|
Kastrup..det artificiella flygcentrat??
Skrivet av Alexanderhed@yahoo.se, 2016-09-13 10:26:51
Kastrup har sedan 1950-talet varit SAS konstgjorda hub...pa bekostnad av Bromma och sedan Arlanda...Svenskrna har aldrig gillat Kastrup....varfor skall de flyga dit for att flyga ut i stora varlden om de kan flyga direkt fran Arlanda eller med ett kort stopp i Helsinki??..SAS har lange forsokt kvava all konkurrens till/fran Arlanda for att kanalisera trafiken till sitt nav Kastrup som ar forlegat...
|
|
DUB
Skrivet av Ricardo Shilly Shally, 2016-09-12 21:59:36
Jorden är rund. Inte platt som i Danmark.
|
|
Svar:? del 2
Skrivet av Ted Brasa, 2016-09-11 18:22:34
Visst är CPH fortfarande viktigt. Men det är inte det självklara valet längre, förutom då för danskar och södra götalänningar. Om inte annat har de nya långlinjerna från ARN/OSL samt HEL:s utveckling till stornav på Asien visat.
|
|
Svar:? del 1
Skrivet av Ted Brasa, 2016-09-11 18:14:03
Öresdikarna tycks tro att det är en grundregel att allt långflyg ska gå därifrån. Minns bara vilket ylande det blev på dem när SAS öppnade HKG och LAX från ARN. Eller när regeringen presenterade sina framtidsplaner för ARN. En jeppe på Sydsvenskan skrev en krönika att Löfven måste upphöra med sin "Stockholmsfixering" och gynna CPH. ARN/OSL håller på att skapa egna marknader och HEL är ett europeiskt toppnav på Asien.
|
|
?
Skrivet av @Ted Brasa, 2016-09-09 21:45:53
Vad menar du?
|
|
Hoppla!!!
Skrivet av Ted Brasa, 2016-09-09 18:12:26
Ojojoj. Det här svider nog hårt nere vid Öresdiket.
|
|