Air India väljer Arlanda före Kastrup
Publicerad den 10 maj 2017Kommentarer
Flera av Er ser bara Problem, Ej möjligheter!
När Förändringens blåser; använd inte vindskydd; hissa seglet!!!!!!!!!!!
Ni pesemister ; prova antidepressiva läkemedel.
Klart Air India väljer Arlanda; då det är dubbelt så många passagerare, som flyger till Indien ; från ARLANDA, jämfört med Cph!
Vissa som skriver här väldiga negativa!
KOLLA STATISIK!
Ni kan ju knappast ha föjlt med. Att Air India skulle börja flyga på Kastrup blev tom bekräftat på deras Twitterkonto i vintras. Dock utan någon officiellt bekräftelse. Hela AI verkar vara några amatörer på kommunikationsarbete!
Har inte hört några rykten om att Air India skulle börja flyga på Kastrup. Vad jag hört (kan givetvis ha hört fel) så är det Stockholm eller Oslo som gäller.
En möjlig förklaring till att bl.a. SAS flyger till Indien pt. kan vara att Indiska regeringen vill att utländska flygbolag flyger till Delhi föränn man kan få tilstånd att flyga till andra destinationer i Indien. Idiskt byråkrati är inte lätt att hantera..
Klart dem har 777 i flottan, men inte 777-200ER som står i artikeln. Air india har idag enbart 777-200LR och 777-300ER i flottan.
Kolla på deras hemsida!
Air India, har visst Boeing 777 i sin flotta!
Trafiken till Indien från Stockholm är Point to Point i största delen och inte transit vidare österut. Och att det inte fanns trafik för SAS från CPH säger ingenting om marknaden från Stockholm alls. Två helt olika marknader.
Kul med en ny rutt men är osäker att den kommer att funka. Dehli (och alla andra flygplatser i Indien) är inte känd för att vara bra transitflygplatser. Många som reser till Indien åker till andra industristäder som t.ex. Hyderabad, Chennai eller Mombay. Själv hade jag valt att mellanlanda utabför Indien för att komma direkt till min slutdestination.
Delhi är fel destination för affärsfolk, bara snåla turister vill till Delhi, inte lätt att tjäna på den här linjen. Mumbai är en mycket mer vettig destination.
SAS hade cph-del för några år sedan men tappade stora summor på den. 60-65mill årligen sägs det. Säkert många orsaker till detta. Bl.a. ett påtvunget Air India allotment som inte gav SAS några intäkter alls utan enbart höga driftskostnader. Säkerligen en massa annat indisk trams gjorde att SAS slutligen stängde linjen.
Att SAS inte har en linje till Indien är mycket märkligt. Vill SAS inte tjäna pengar?
Med en flygtid på ca 7 1/2 timme borde väll Airbus 320 Neo vara det självklara valet? 12 platser i business och 150 i ekonomi. F.n. fem plan i flottan och fler på väg.
Air India har inte kvar några 777-200ER i flottan. Dessa fösades ut 2011.
Långlinje flottan består idag av 747-400, 777-200LR, 777-300ER och 787-8.
To washigton from 7th july, stockkholm from 15th august and los angeles from 1st september to be followed by tel aviv, dallas and nairobi sometime later during the year 2017 itself. Air india spreads its wings far and wide.
Det har kryllat av skriverier i Danmark om att allt redan var klappat och klart med Kastrup. Men det visade sig alltså vara – just det – rykten. men de börjar väl bli lite desperata nere i Köpenhamn när den ena långlinjen efter den andra läggs i Stockholm.
Det har egentligen aldrig varit tal om att Air India skulle börja flyga till Kastrup. Man kan ju undra vilka rykten som Flygtorget tänker på?? Inte särskilt initierade rykten verkar det som…
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten