Det tog tre år innan Norwegian Air International blev godkända av Department of Transportation och fick ett flygtillstånd på USA. Bland annat krävdes att EU höjde rösten och började tala om rättsliga påföljder om inte hanteringen skyndades på.
Nu verkar det behövas samma åtgärder igen. Den här gången är det ansökan från Norwegians brittiska bolag, NUK, som fastnat hos DOT och legat där i snart ett och ett halvt år. Även denna gång uppfyller Norwegian alla regler inom ramen för Open Skies-avtalet mellan EU och USA, vilket gör hela hanteringen till en formsak. Trots det har inget hänt. Det gör att EU nu än en gång höjt rösten och påpekat att de ”smärtsamma erfarenheterna” från förra gången knappast tål att upprepas och att EU därför än en gång överväger att dra igång rättsliga påtryckningar.
Det finns 6 kommentar/er. Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades. Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten
|
UK kommer att vilja handla oavsett
Skrivet av Linkan, 2017-07-15 20:08:05
UK kommer att vilja handla med oss även om de inte får några förmåner.
Nemas problemas!
De är UK som valt att bryta med EU låt dom svettas ett tag.
|
|
Hm
Skrivet av @Linkan, 2017-07-15 03:45:57
Därför att EU ser att UK är en stor marknad man bör ha god relation till. Annars skulle europeisk export ta skada. Oavsett vad som kom tillståndet nu.
|
|
Varför ödsla energi på de som ......
Skrivet av Linkan, 2017-07-14 00:03:02
@Linkan, men varför ödsla energi på de som inte vill vara med?
|
|
@Linkan
Skrivet av @Linkan, 2017-07-13 18:21:36
Idag är de i EU.
|
|
Brexit gör detta till en icke EU-fråga
Skrivet av Linkan, 2017-07-13 08:21:37
Eftersom Storbritannien beslutat lämna EU blir detta inte en fråga för EU. Innan svar erhållits är britterna utanför EU.
|
|
Banditter
Skrivet av Leif, 2017-07-13 03:56:31
Nå må noen sette ned foten for de løgnaktige, big bullies amerikanske flygbolag. De har bestukket kongress medlemmer, og spredt løgn på løgn, gjennom den militante fagforeningen, ALPA. De bør etterforskes, og eventuelt straffedømmes. Det er det verste eksempel på ulovlig kartellvirksomhet.
|
|