Delta lämnar – bara United kvar på Skandinavien
Publicerad den 19 september 2017Kommentarer
Man kan vel godt tillade sig at være lidt skuffet oversat Flygtorget ikke mener at Danmark og København er en del af Skandinavien!
Ja JFK-ARN forsvinder næste sommer, mens ruten JFK-CPH stadig flyves i sommeren 2018. Egentlig ikke overraskende at ARN ryger da den længe har været den svageste af de to sommerrute til Skandinavien.
Men mon ikke bare Sverige og ARN skal vende sig til at miste ruter med den kommende flygskatt – denne skat er det største selvmål jeg længe har set.
Sad……..second time they are leaving Arlanda. Left also in the 90.th a couple of years after taking over PA-routes.
@Anomumin really so why is delta transferring to Copenhagen where United, and Norwegian operate? SAS operates double daily flights to NYC during summer as well. Delta spent 4 successful years at Arlanda with flights nearing full capacity. If the airtax really is introduced next November it would make sense to move to an airport nearby without a tax and which has publicly declared its intention to lower its fees
@sean
Don’t blame this on the tax. These routes are just not viable for SAS, Norwegian and other carriers at the same time.
Kanske är den planerade flygskatten som skrämmer i kombination med konkurrens från SAS, United och Norwegian…
CPH ryker väl också. Eller fick de på nåder en sommar till?
Vad mysigt!
the backlash of this stupid airtax is already taking place!!!
Det är obegripligt att DAL väljer att flyga STO-NYC när det åtminstone hade funnits en smula affärsrational att flyga STO-ATL för att få tillgång till deras största hub. Frågan är om det spelat ngn roll men en skruttig 757a dock.
Delta, CPH-JFK går fortfarande att boka nästa, sommar, så rubriken till denna artikel stämmer inte.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten