Den kommande sommarsäsongen tar SAS in ytterligare en underleverantör till den europeiska trafiken. Det är en gammal bekant som återkommer, spanska Air Nostrum, som nu avdelar en CRJ1000 med 100 stolar till SAS under perioden 25 mars till 27 oktober.
Trafiken utgår enbart från Kastrup och ska sedan flyga på stora delar av det europeiska linjenätet. En första preliminär titt i flygprogrammet ser ut så här:
Köpenhamn till:
– Aalborg
– Aarhus
– Amsterdam
– Bergen
– Berlin Tegel
– Birmingham
– Bologna
– Bukarest
– Dubrovnik
– Edinburgh
– Frankfurt
– Gdansk
– Geneve
– Hamburg
– Helsingfors
– Manchester
– München
– Nice
– Oslo
– Paris CDG
– Pula
– Split
– Stavanger
– Stuttgart
– Vilnius
– Warsawa
– Zürich
Det finns 5 kommentar/er. Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades. Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten
|
Vadå trång?
Skrivet av Filip, 2018-03-02 23:21:17
Sjukt bekväma säten, bra benutrymme, stora fönster och tyst kabin. Vad mer kan man begära åker crj alla dagar i veckan framför te.x. 737 och a320
|
|
737 oxå trång
Skrivet av SAS A340, 2018-03-01 19:55:35
737 eller vilken A320 som helst är oxå trång.... konstant kö till toalett
|
|
Ingen nyhet
Skrivet av AN, 2018-03-01 17:13:54
Deras CRJ1000 har redan flugit för SAS sedan någon vecka tillbaka. Innan dess har Air Nostrum flugit oavbrutet för SAS med CRJ-900 sedan ett år tillbaka, även i perioder innan dess. Air Nostrum kommer alltså inte tillbaka, de har flugit hela tiden för SAS..
|
|
Flyger redan CRJ1000
Skrivet av Roger, 2018-03-01 11:39:33
SAS har redan nu två CRJ1000 inhyrda från Air Nostrum, EC-MQQ och EC-MJQ
|
|
tråkigt
Skrivet av Orvar, 2018-03-01 10:30:12
Det där är ju ingen rolig maskin å vara passagerare i. Långt å trångt. Ska bli intressant med å se hur det tar sig ut med semestrande barnfamiljer.......Men det är väl kanske god ekonomi för SAS att ta in dom.
|
|