SAS utökar flottan med tre A321 Long Range
Publicerad den 23 januari 2019Kommentarer
Nej, kommer inte att fungera. Vaför ska SAS flyga 4 olika modeller på lång linjerna? A 330, A 340, A350 och A321 LR? Totalt är hela flåttan på mindre änn 20 plan!
Mest troligen är väl GOT-EWR och AAR-EWR. Bergen är nog en liknande marknad, sen är frågan om antalet passagerare är tillräckligt många.
Annars tror jag på CPH-YUL eller ARN-IAD.
Lite långsökt men kastar in CPH/ARN-DEL också.
En del av syftet med att skaffa 321 neo LR är just att flygplatser som GOT ,AAR och BGO ska få en linje till NYC./EWR
Norra Afrika är en charterdestination, inget annat
Det blir nya destinationer då dessa inte kommer ersätta några andra. Kanada är inte en vågad gissning då denna kan spara 3 timmar med direktflyg mot vad erbjuds idag. Norra Afrika är också ett alternativ.
Bangkok finns inte på kartan, en destination för charter och inte ett premiumbolag. Vidare expansion till nordamerika från CPH ARN GOT BGO och kanske SVG
Göteborg är för litet. Köpkraften för USA finns inte där. 80% är “arbetare” så jag tror fortsatt på att ta sig till ARN eller CPH.
Time for Bangkok
Tror DC8-62 som också är 3+3 seating flyger längre än A321LR och även kommande A321XLR. Troligtvis passar den SAS bra och då motorerna börjar gå varma kan de flyttas över till de “vanliga” A320neo’s. vet ej om SAS är så aggresiva att dessa A321LR får flyga fulla dagar i europa+ interkont på natten?
Det tycks bli lite expansion under dom kommande åren med tanke på A321LR och A350-900 ankomst. Det är några A340-300 som ska sysselsättas också förhoppningsvis
SAS kommer at ha någon form av business class, det ska vara ett kvalitetsprodukt som på A330/340, så det blir väl inte mer än 180 stolar högst.
Hoppas den hamnar på GOT! I mina ögon passar den inte bättre någon annan stans. Vore bra för både SAS och Landvetter om man får en långlinje från GOT – EWR
GOT-EWR vore helt fantastiskt. Antal pax finns, men ingen har vågat satsa fullt ut. SAS kan vinna kampen om direktflyg till NYC för att slippa omvägar…
Kanske CPH-YYZ-ARN?
SAS går från klarhet till klarhet!
Om inte SAS väljer att stoppa in planet på GOT så har jag mycket svårt att SAS någonsin kommer att satsa på flygplatsen med longhaul.
Easyjet har 235 stolar i sin så man kan ha fler än 220.
Kanske lite knepigt att få in samma typ av businesstolar som på A330/340/350 utan att ta bort väldigt mycket kapacitet..
Min gissning är CPH-EWR-GOT i en W slinga.
Ska vi gissa GOT-EWR som en rutt?
Det finns alternativ och det är lösningen för
både anställda och kunder. För egen del kommer
inte 321LR betyda nånting. Alt sätt att kontakta sina kunder worldwide kommer att ersätta detta
vansinniga flygresandet via olika IT-lösningar
och VR. Du är på kontoret i tex New York utan
att lämna hemmet.
SAIL må tro? Blir en ”spännande” vår för SAS.
SAS fortsätter att övertyga genom kontrollerad expansion. Richard leder företaget med bravur och riskerar inte företagets existens och personalens arbetstillfällen genom okontrollerad expansion! Som jag tidigare har påpekat så handlar det inte om att transportera flest passagerare i jmf med konkurrenterna utan att tjäna mest pengar per transporterad passagerare!
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten